کد خبر: ۶۰۱۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

قائم‌مقام مدیر عامل شرکت داروسازی باریج اسانس خبر داد:

اختصاص رتبه نخست داروسازی باریج اسانس (باریج وِت) به لحاظ تعدد داروهای گیاهی دامپزشکی در ایران

به گزارش روابط عمومی شرکت داروسازی باریج اسانس، خانم مهندس سارا حجازی افزود: این شرکت جزو نخستین تولیدکننده‌های محصولات دارویی گیاهی دامپزشکی در کشور است.

ایشان اظهار داشت: شرکت داروسازی باریج اسانس هم‌اکنون با تولید 15 محصول دارویی دامپزشکی با پایه گیاهی، رتبه نخست کشور را به لحاظ تعدد داروهای گیاهی دامپزشکی به خود اختصاص داده است.

خانم سارا حجازی از رشد تولید و افزایش میزان فروش 300 درصدی محصولات دامپزشکی شرکت داروسازی باریج در چند سال اخیر خبر داد و افزود: گروه دامپزشکی این شرکت سال گذشته موفق به دریافت هشت موافقت اولیه تولید داروی دامپزشکی شد.

قائم مقام مدیر عامل شرکت داروسازی باریج اسانس همچنان اشاره کردند: تولید، فروش و پخش محصولات دامپزشکی این شرکت، تحت عنوان شرکت جدیدی به نام دشت گلستانه باریج، فعالیت خود را از امسال با نام تجاری «باریج وِت» آغاز کرده است و تصمیم دارد مطابق با برنامه ریزی های انجام شده بالغ بر 30 قلم داروی گیاهی دامپزشکی جدید را تا سه سال آینده وارد بازارکند که برخی از آن ها برای نخستین بار برای درمان یک نوع بیماری خاص فرموله شده اند.

ایشان شروع همکاری گروه دامپزشکی شرکت داروسازی باریج اسانس با سازمان دامپزشکی در حوزه آزمایشگاهی با عنوان آزمایشگاه همکار یادآور شد و تصریح کرد: دریافت مجوز برای این مهم در مراحل پایانی است و همکاری بزودی آغاز می‌شود. همچنین این شرکت توانسته است گواهینامه‌های ISO 9001 2015  ،ISO 14001 2015  ،  ISO 45001 2018 ،ISO 45001 2018  ،GMP از کشور کانادا و گواهینامه حلال را کسب کند.

مسئول فنی تولید داروهای دامپزشکی شرکت داروسازی باریج اسانس نیز به تشریح تفاوت محصولات دامپزشکی این شرکت با سایر رقیبان پرداخت و گفت: مهم ترین تفاوت داروهای گیاهی نسبت به شیمیایی، عدم وجود باقی مانده دارویی در نسوج و عدم وجود دوره پرهیز از مصرف دارویی می باشد، به این معنی که گوشت حیوان پس از مصرف داروی گیاهی قابلیت مصرف دارد و تهدیدی برای سلامت انسان محسوب نمی شود.

دکتر فاطمه عندلیب، با اشاره به شیوع بیماری‌های تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد تنفسی در فصل پاییز، بیان کرد: با ورود به فصل سرما بیماری‌های تنفسی در طیور به علت عدم تهویه مناسب سالن‌ها افزایش می‌یابد و در دام های بزرگ نیز بیماری هایی مانند تب برفکی و بیماری قارچی در نتیجه افزایش رطوبت هوا تشدید می شود.

مسئول فنی تولید داروهای دامپزشکی شرکت داروسازی باریج اسانس یادآور شد: در فصول سرد سال با توجه به تغییر جیره غذایی، بیماری‌های گوارشی مانند نفخ و اسهال شایع می‌شود که برای درمان نفخ از داروی گیاهی وتیزیم باریج ® و برای برطرف کردن اسهال دام نیز از زاتاسینباریج ® استفاده می‌شودکه این شرکت توانست مجوز ساخت آن ها را به ترتیب در سال 1394 و 1397 کسب کند.

وی با بیان اینکه داروی میرتووِتباریج ® برای درمان تب برفکی و داروی رسپیتول- بی باریج ® جهت رفع بیماری‌های کمپلکس تنفسی طیور بسیار مفید است، اظهار داشت: درکار آزمایی بالینی این فرآورده ها، نتایج خوبی نسبت به محصولات رقیب به دست آمده است.

محصول میرتووِت باریج  ® در کار آزمایی بالینی توانست ضایعات دهانی ناشی از بیماری برفکی را پس از دو روز در 80.8 درصد موارد و پس از چهار روز در 93.5 درصد موارد بهبود بخشد که نتایج قابل توجهی است همچنین رسپیتول ـ بی باریج ® در کارآزمایی انجام شده از نظر کنترل و کاهش شدت رال های تنفسی بسیار بهتر از برم هگزین عمل کرده است.

ایشان افزودند: محصول میرتووِتباریج ® (درمان تب برفکی) به عنوان محصول شاخص شرکت داروسازی باریج اسانس و حتی شاخص در کشور نام برد و گفت: این داروی گیاهی در سال 1385از گروه دامپزشکی شرکت باریج اسانس وارد بازار شد.

به گفته دکتر عندلیب با توجه به اینکه واکسن تب برفکی نمی تواند مصونیت صد در صدی در مقابل این بیماری ایجاد کند، بنابراین میرتووِت باریج ® یک داروی حیاتی جهت بهبود این بیماری است و می تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری و دام‌ها را از خطر مرگ نجات دهد.

مسئول فنی تولید داروهای دامپزشکی شرکت داروسازی باریج اسانس در ادامه به تشریح اقدام‌ها و انجام آزمایش‌ها در حوزه دانش بنیان شرکت داورسازی باریج اسانس پرداخت و توضیح داد: داروی مایکوسیدینباریج  ® برای درمان قارچ حیوانات از دستاوردهای متخصصان گروه دامپزشکی باریج اسانس است که از صفر تا صد آن در این شرکت تولید و ساخته شد.

وی با تاکید بر تاثیر داروهای گیاهی دامپزشکی شرکت داروسازی باریج اسانس، اظهارداشت: داروهای دامپزشکی این شرکت با اثرگذاری زیاد توانسته است جایگزین خوبی برای داروهای شیمیایی و آنتی بیوتیک ها در سطح کشور باشد.

عمده جامعه هدف 15 رقم محصول تولیدی گروه دامپزشکی شرکت باریج اسانس به ترتیب برای دام‌ها، طیور، زنبور عسل و آبزیان است.

این شرکت هم اکنون دارای ۳۸ نمایندگی رسمی در کشور است و داروهای گیاهی دامپزشکی آن در بیش از یک هزار داروخانه دامپزشکی کشور به فروش می‌رسد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
2
4
کیفیت و اثر بخشی داروهای شرکت باریچ اسانس در حوزه دامپزشکی بسیار عالی میباشد.
نظر شما
ادامه