کد خبر: ۶۰۱۹۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
معاون دادستان تهران در بازدید از بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران:
«دکتر مهدی مهرانگیز» افزود: این نگاه که صرفاً گروه‌های خاصی از افراد جامعه که در ناز و نعمت هستند با حوزه دامپزشکی و حیوانات ارتباط دارند، ناقص است ...

حکیم مهر: همزمان با هفته دامپزشکی و دیدار‌های مسئولان مختلف کشوری و شهری با فعالان و متخصصان دامپزشکی با هدف گرامیداشت این روز و آشنایی با فعالیت‌ها و خدمات حرفه دامپزشکی، مهرانگیز معاون دادستان تهران نیز طی بازدیدی از بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران با متخصصان و شاغلان دامپزشکی گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، معاون دادستان تهران که پیش‌تر نیز فعالیت در حوزه جرایم پزشکی را در سوابق خود داشته با تبریک و تحنیت روز ملی دامپزشکی به یادآوری مضامین و الگو‌های فرهنگی و دینی رابطه انسان با طبیعت و حیوانات پرداخت و تحولات اتفاق افتاده در جامعه رو به توسعه ایران را تحلیل کرد.

«دکتر مهدی مهرانگیز» در این دیدار اظهار کرد: فرهنگ دینی ما می‌گوید که حیوانات در طول حیات بشر در خدمت انسان و طبیعت بوده اند؛ لذا روایات متعددی از ضرورت رعایت حقوق حیوانات و عدم آزار رسانی به آن‌ها مورد تاکید واقع شده است. پیامبر اکرم (ص) و حضرت امیر المومنین علی (ع)، سفارشات مکرر داشته اند که حیوانات را نکشید، آزار ندهید، به داد تشنگی آن‌ها برسید که شاید با انجام چنین مهرورزی‌هایی خداوند چشمانش را بر برخی گناهان تان بپوشاند.

معاون دادستان تهران با اشاره به مشکلات و نواقص فرهنگی رایج در زمینه تعامل با حیوانات گفت: متاسفانه در کنار برخی مشکلات فرهنگی در تعامل با حیوانات که در اقلیت است نگاه‌های غلطی هم در جامعه نسبت به نگهداری حیوانات رایج است. باید بدانیم رابطه انسان و حیوانات مساله امروزی و جدیدی نیست و نیاز هست که در این زمینه آموزش و آگاه سازی انجام شود.

مهرانگیز پس از مشاهده خدمات دامپزشکی مختلف و انجام جراحی‌های دامپزشکی که برای بقای گونه‌های وحشی و اهلی در این بیمارستان انجام شده متذکر شد: عرصه دامپزشکی حوزه تازه‌ای برای تحصیل، اشتغال و امور اقتصادی جمعیت جوان کشور شده و حیف است بی توجه از کنار این علم و حرفه ارزشمند عبور کنیم.

این متخصص و مسئول قضایی پایتخت در عین حال گفت: پیش بینی می‌شود تا ده سال آینده پیشرفت دامپزشکی در سطح استاندارد‌های علمی حتی از برخی رشته‌های پزشکی پیشی بگیرد. باید این تلاش علمی و جهاد تولید را به دامپزشکان تبریک گفت. این که می‌بینیم در یک مجموعه دامپزشکی کوچک مقیاس ۴۰ یا ۵۰ نفر ، تکنسین و کارمند مشغول به کار هستند؛ بدون اینکه ذره‌ای کمک یا حمایت مالی از دولت و نظام بخواهند یک نقطه عطف در عرصه اقتصاد و تولید است. پس باید از این صنعت و علم، حمایت شود و قدر آن را در خدمت به سلامت و بهداشت انسان و حیوانات بدانیم.

معاون دادستان تهران همچنین افزود: تصور این است که صرفا گروه‌های خاصی از افراد جامعه که شاید در ناز و نعمت باشند با حوزه دامپزشکی و حیوانات ارتباط دارند، اما این نگاه ناقص است؛ از قدیم الایام در روستا‌ها و شهر‌های گوناگون مان حیوانات اهلی بخشی از زندگی مردم بوده اند و حالا با تغییرات جمعیتی و رشد شهرنشینی حداکثری همچنان شاهدیم افراد معمولی، خانواده ها، پیر و جوان هر کدام به دلایل گوناگونی از حضور و کمک حیوانات اهلی استفاده می‌کنند و اوقات فراغت شان را در کنار آن‌ها به عنوان جزئی از خانواده سپری می‌کنند. این اتفاق حتی از نگاه جرم شناسی و ایجاد آرامش یا وابستگی اجتماعی در افراد اثر مطلوبی دارد. هرچند نمی‌شود منکر وجود برخی معضلات هم شد که در جای خود بایستی بررسی و ریشه یابی شوند.

مهرانگیز با اشاره به تجربیات متفاوت در حوزه جرایم پزشکی و مراکز پزشکی در ارتباط با افراد تصریح کرد: ما نیازمند تعامل صحیح، قانونمند و ارزش آفرین میان انسان و حیوانات اهلی و وحشی هستیم. در چارچوب جامعه شهری بایستی قوانین لازم و کافی جهت تعامل مناسب، بهداشتی و کم خطر وضع و اجرا شوند تا دامپزشکان نیز بتوانند در سایه قوانین دقیق و کارآمد به اشتغال و کارآفرینی نسل جوان و خدمت به بهداشت عمومی اقدام کنند.

شایان ذکر است در این دیدار مرادی رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران هم ضمن معرفی خدمات مختلف و متنوع رایج دامپزشکی، فعالیت‌ها و خدمات این مجموعه را تشریح و در خصوص مباحث جایگاه و حقوق زیستی حیوانات، چشم انداز دامپزشکی و مشکلات صنفی این حرفه مسائلی را مطرح کرد.

وی در عین حال به ضرورت حمایت قانونی و رسمی مسئولان و سازمان‌های متولی در قوای مختلف از حرفه دامپزشکی اشاره کرد و یادآور شد: امروزه ما همکاری علمی و فنی متقابلی با بخش‌های پژوهشی و درمانی با مراکز پزشکی داریم که رو به توسعه است.




 
 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
6
1
مهم کار و اشتغاله نه چهار تا مقاله کپی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
دقیقا کار و اشتغال مهمه
Darya Saghafi
| France |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
شما مطمئنی که کپی شده؟لطفا در مورد چیزی که توی حیطه کاریتون نیست و علمشو ندارید،نظر ندید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
2
3
پسر اقوام من 6ماه است سربازی را تمام کرده ولی بیکاره از دانشگاه دولتی دامپزشکی گرفته. چرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
چون بی عرضه تشریف دارن اگه یک ذره عرضه داشت الان تو یه بیمارستان که تعداد کمی نیست شیفت گرفته بود
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
1
2
اگر قوه قضاییه به داشتن حیوانات و کاهش جرم معتقد است،پس چرا همراه داشتن حیوانات بخصوص سگ در ماشین ،پارک،ساختمان جرم حساب می شود!نوعی تناقض در رفتار اینجا مشاهده می شود!و از طرفی باعث می شود چرخه اقتصادی بخصوص اشتغال دامپزشکان از بین برود
پاسخ ها
سلیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
حق با شماست اما استدلال تان ضعیف است... ایشان معاون دادستان تهران هست نه دادستان و رییس قوه قضاییه. آنها طبق قانون و دستورات اداری نظر می دهند. ضمن اینکه اگر کمی مطالعه و سرچ بفرمایید متوجه می شوید دادگاه های قضایی توقیف و بازداشت افراد و حیوانات را لغو کرده و رای آزادی می دهند. این نکته را در اظهارات دادستان وقت تهران و دادستان یزد م یتوانید ببینید در گوگل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
0
3
به کوری چشم اونایی که همش میگن این رشته فایده نداره، نیاید، این جا همه بدبختن و از این جور مزخرفات.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
1
روز اربعین برای یک سوزن که حاصر نشدن در داروخانه را باز کن ما کلی ضرر دادیم امید وارم همان طور که دارو های جدید میسازن ارزه به موقع داشته باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
ارزه؟!
مهدی اصغری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
1
دکتر مرادی خدا قوت . آرزوی سلامتی و پیشرفت روز افزون برای شما دارم. واقعا حرفه دامپزشکی به داشتن نابغه هایی مانند شما به خود می بالد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
1
0
تو رو خدا دامپزشکی را با پزشکی مقایسه نکنید
نظر شما
ادامه