کد خبر: ۶۰۱۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی در بازدید از بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: شناخت کافی و آگاهی نسبت به این رشته به خصوص در بین مسئولان کم است؛ هر چند مردم شناخت نسبتاً مناسب‌تری از آن دارند ...

حکیم مهر: همزمان با هفته دامپزشکی و دیدار‌های مسئولان مختلف کشوری و شهری با فعالان و متخصصان دامپزشکی معاون دادستان تهران نیز طی بازدیدی از بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران با متخصصان و شاغلان دامپزشکی گفتگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، همزمان با ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی «دکتر محمدرضا صفری» رییس نظام دامپزشکی کشور به همراه برخی از مدیران این سازمان در بازدید از بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران به بررسی شرایط حاضر دامپزشکی و تحولات ایجاد شده در عرصه تولید دام، تغییر در الگوی تعامل انسان و حیوانات و همچنین چشم انداز شغلی و علمی این حرفه پرداخت.

صفری با اشاره به کارکرد پرسابقه دامپزشکی در قرن اخیر اظهار کرد: پیشرفت علمی دامپزشکی نسبت به بسیاری از رشته‌های مشابه دیگر جلوتر بوده و به هیچ وجه نگران جایگاه علمی آن نیستیم، بلکه اگر محدودیتی در مقابل توسعه دامپزشکی قرار نگیرد تبعا این رشته توسعه پرشتابی داشته و در حوزه اشتغال، کارآفرینی و تحصیلی بسیار برای کشور مفید خواهد بود.

وی گفت: عرصه دامپزشکی عرصه بسیار وسیع و فراگیری است و به سرعت با نیاز‌های روز جامعه خود را تطبیق می‌دهد. لیکن شناخت کافی و آگاهی نسبت به این رشته به خصوص در بین مسئولان کم است؛ هرچند مردم شناخت نسبتا مناسب تری از آن دارند. چرا که با پیشران‌های دامپزشکی مثل حیوانات همراه و دام کوچک بسیار ارتباط بیشتری نسبت به تولیدات دام سنگین دارند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی با تاکید بر این که کار دامپزشک فقط به دامداری و مزرعه یا مراکز تولیدات غذایی و محصولات دامی خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: دامپزشکی حیوانات همراه یا خانگی، بخش مهمی از دامپزشکی را چه در ایران و چه در کشور‌های منطقه یا جهان شامل می‌شود و حفظ سلامت حیوانات و در عین حال، کنترل سلامت انسان را تضمین می‌کند.

صفری با اشاره به افزایش آمار نگهداری حیوانات همراه با دلایل و انگیزه‌های گوناگون در کشور متذکر شد: رشد و تحول مذکور از سی سال قبل شروع شده و به همین نسبت، دامپزشکی حیوانات همراه رو به رشد و توسعه است و به سمت تخصصی شدن خدمات مشخص پیش می‌رود. این رویکرد برای عرصه اشتغال و کارآفرینی ارزشمند است.

این مقام عالی عرصه دامپزشکی کشور همچنین با تاکید بر این که در حوزه دام سنگین و سبک صنعتی یا سنتی، سرشماری ملی زیر نظر وزارت جهاد وجود دارد، اما در حوزه حیوانات همراه و خانگی آمار رسمی نداریم، گفت: آمار‌های موجود از حیوانات همراه در کشور صرفا برآورد هستند و شاید چندان دقیق نباشند. بخصوص که این آمار‌ها مانند رشد جمعیت انسانی مدام در حال تغییر و تحول است.

وی همچنین اعلام کرد که براساس گزارش‌های دریافتی ما و شواهد اعلامی مراکز دامپزشکی دام کوچک، سن حیوانات خانگی و همراه در کشور رو به کهولت است و الگوی خدمات دامپزشکی نیز به تبع این شرایط تغییر و تطبیق می‌یابد. دامپزشکی باید با این الگوی رشد سنی دام همسو باشد.

رییس نظام دامپزشکی کشور همچنین در بخش دیگری از این برنامه گفت: دامپزشکی حیوانات همراه و دام کوچک همانند سایر دنیا پیشران دامپزشکی کشور شده و عموم مردم نیز با ارتباط برقرار کردن با این حوزه به شناختی نسبی از دامپزشکی می‌رسند.

صفری با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکلات داخلی پیش روی دامپزشکی و حال بهتر این حرفه و علم در کشور اظهار کرد که آنچه امروز و در سوابق قبلی بیمارستان دامپزشکی مرکزی مشاهده کردیم دستاورد‌ها و ابتکارات جالب و ارزشمندی را پیش روی ما قرار داد که نشان می‌دهد این بیمارستان از جمله بیمارستان‌های خوب فوق تخصصی هست که با وجود یک تیم قوی تخصصی، رضایت مراجعان عرصه دام کوچک و حیات وحش را در پی داشته است.

 
 
 
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
1
1
«سن حیوانات خانگی روبه کهولت هست»
نمی دانم باید خوشحال باشم یا نگران بخندم یا گریه کنم شما که این قدر بفکر حیوانات خانگی هستید فکر کنم خارجی ها نباشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
2
0
جالبه همه مسوولین لشگری و کشوری و شهرداری و سازمانی و قضایی علاقه زیادی به بیمارستان مرکزی دارند !
نظر شما
ادامه