کد خبر: ۶۰۲۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

به مناسبت گرامیداشت هفته دامپزشکی، جمعی از مدیران دامپزشکی استان مازندران با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی مازندران، صبح روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه جمعی از مدیران ستادی و شهرستانی دامپزشکی استان به مناسبت گرامیداشت هفته دامپزشکی با حضرت آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار «دکتر رضوانی» مدیر کل دامپزشکی استان. گزارشی از وضعیت استان در حوزه دامپزشکی ارائه و بخشی از عملکرد دامپزشکی را در بخش های مختلف تشریح کرد .

فعالیت روحانیون ناظر شرعی در 11 کشتارگاه دام و 18 کشتارگاه صنعتی طیور فعال در استان برای تایید حلیت دام در کنار دامپزشکانی که سلامت دام کشتار شده را تایید می کنند و اطمینان خاطر  به مردم برای استفاده از مواد پروتیینی در صورت تهیه از مراکز مجاز، از جمله مواردی بوده که رضوانی در گزارشات خود مورد تاکید قرار داد .

سپس نماینده ولی فقیه در استان ضمن عرض تبریک به خانواده دامپزشکان و پیرادامپزشکان بخش دولتی و خصوصی به مناسبت هفته دامپزشکی، بر اهمیت فعالیت این حرفه در جامعه تاکید کرد و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن استان و وجود مناطق صعب العبور، این خدمت رسانی به آحاد مردم بالاخص روستائیان این قشر زحمت کش تعطیل نمی شود جای تقدیر دارد .

ایشان بر فعالیت خانه های بهداشت دام در روستاهای دورافتاده تاکید داشت و تصریح کرد: اولویت بر اجرای عملکرد برای پیشگیری از وقوع بیماری است و بهداشت و درمان در نگهداری و پرورش انواع دام و طیور بدلیل وجود بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان نیز جای خود در حائز اهمیت میباشد .

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: برای جلوگیری از انتشار برخی از بیماریهایی با منشاء دامی و همچنین برای تامین سلامت غذائی، برخورد قاطع با متخلفان باید در دستور کار قرار گیرد و برای بازدارندگی از تکرار تخلف اقدامات فرهنگی نظیر برگزاری جلسات آموزشی و اخلاقی برای متخلفان بهداشتی را به عنوان جایگزین احکامی همچون جرائم نقدی خواستار شد .
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
2
با سلام
بهتر نبود نماینده ولی فقیه زحمت می کشیدن یه سری به اداره کل می زدند و یه خدا قوت به همه همکاران می گفتند . هر چند که این هم دردی دوا نمی کنه .
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
خانه های بهداشت دام ؟؟؟
هر دم از این باغ بری میرسد
نظر شما
ادامه