کد خبر: ۶۰۲۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

برخی حامیان حیوانات برای ایجاد اختلال در فرآیند شناسایی و عقیم‌کردن سگ‌های بدون صاحب تهران به پلاک‌کوبی جعلی اقدام می‌کردند اما حالا مدیرعامل شرکت ساماندهی و صنایع مشاغل پایتخت می‌گوید که از میکروچیپ برای شناسایی سگ‌های عقیم‌شده، استفاده می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، سالیان متوالی شهرداری تهران با استفاده از پلاک‌کوبی روی گوش سگ‌های بدون‌صاحبی که عقیم شده بودند، نسبت به شناسایی و کنترل زاد و ولد آنها اقدام می‌کرد اما برخی حامیان حیوانات با نصب پک‌هایی روی گوش سگ‌های مذکور در این کار اختلال ایجاد کرده و به ازدیاد آنها کمک می‌کردند؛ این کشمکش ادامه داشت تا چندی پیش شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل پایتخت به عنوان متولی به مدد تکنولوژی به این روند فرسایشی پایان داد.

صاحبان حیوانات خانگی امروزه علاوه بر استفاده از جی پی اس(ردیاب) برای کنترل و اطلاع از وضعیت مکانی حیوان خود با وارد کردن اطلاعات در میکروچیپ (ریز تراشه) و کاشت این قطعه که به اندازه دانه‌ی برنجی است، به سادگی می‌توانند حیوان خود را در صورت گم شدن و مفقودی آنها به راحتی شناسایی کنند.

 «سیدعلی مفاخریان» مدیرعامل شرکت ساماندهی و صنایع مشاغل پایتخت امروز، پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا توضیح می‌دهد که «سیاست ما جمع‌آوری و نگهداری از سگ‌های بدون صاحب است و سگ‌های هار، مریض و آنهایی که به شهروندان حمله می‌کنند هم در اولویت هستند».

او درباره نحوه این فرآیند می‌گوید: شهروندان درباره مزاحمت‌‍های سگ‌های بدون صاحب به شهرداری طرح شکایت کرده و ماموران ما به معاینه و جمع‌آوری آنها اقدام می‌کنند؛ این سگ‌ها به مرکز آرادکوه منتقل شده و در آنجا عقیم‌سازی، واکسیناسیون، غربالگری و نگهداری می‌شوند.

 «مفاخریان» درباره نحوه شناسایی سگ‌هایی که عقیم و رهاسازی می‌شوند نیز توضیح می‌دهد: دیگر از پلاک‌کوبی برای سگ‌های تهران استفاده نمی‌شود و با فن‌آوری میکروچیپ‌ها نسبت به کنترل زاد و ولد سگ‌های بدون صاحب اقدام می‌کنیم.

به گفته این مقام شهری، سگ‌های غربالگری شده به صورت رایگان برای نگهداری در اختیار شهروندان متقاضی قرار می‌گیرند.

او همچنین از رایزنی با ادارات‌کل محیط زیست و منابع طبیعی تهران برای اختصاص فضای طبیعی که برای زندگی سگ‌های بدون‌صاحب مناسب است، خبر می‌دهد و می‌گوید: در این صورت می‌توانیم سگ‌ها را آنجا رهاسازی کرده و کار غذارسانی روزانه این حیوانات را انجام دهیم تا در آن مکان زیست کنند.

روزانه ۳ تن غذا به سگ‌های بدون صاحب تهرانی داده می‌شود

به گفته «مفاخریان» بیش از ۲ هزار سگ بدون صاحب در مرکز آرادکوه در جنوب تهران نگهداری می‌شود و فرآیند عقیم‌سازی و واکسیناسیون این سگ‌های بدون صاحب به طور متوسط یک میلیون تومان هزینه دارد.

او البته این را هم می‌گوید که هزینه نگهداری سگ‌هایی که بیماری خاصی مثل گال دارند یا نیاز به عمل جراحی دارند، قطعا بیشتر است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران می افزاید: روزانه حدود سه تُن غذا به سگ‌های بدون صاحب آرادکوه داده می‌شود و هزینه هر کیلو غذا بین سه تا چهار هزار تومان است.

او در مورد اینکه آیا مراکز دیگری بجز آرادکوه برای سگ‌های بدون صاحب درنظر گرفته شده، اضافه کرد: ۲ نقطه در چیتگر و سوهانک برای این امر اختصاص یافته که توسط گروه حامیان حیوانات اداره و حدود ۲۰۰ سگ در آنجا نگهداری می‌شود.

مفاخریان ادامه می‌دهد: محل نگهداری قوچ و میش‌های پارک چیتگر تهران هم قرار است به نقطه دیگری که جاذبه‌ی گردشگری بیشتری داشته باشد، منتقل شود و از آن مکان نیز برای نگهداری سگ‌های بدون صاحب استفاده خواهیم کرد.

این مقام شهری خاطر نشان می‌کند: همچنین زمینی دیگر واقع در منطقه ۴ شهرداری تهران برای نگهداری سگ‌های بدون‌صاحب پیش‌بینی شده که قرار است مدیریت آن را به بخش خصوصی بدهیم.

به گزارش ایرنا ساماندهی مشاغل، کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات، نظارت بر بازارهای موقت و روزبازارها، کنترل حیوانات شهری، احداث و مدیریت مراکز همگانی خرید و فروش خودرو، مدیریت جایگاه‌های  CNG از جمله وظایف و ماموریت‌های شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران است .

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
این میکروچیپ ها چقدر هزینه دارند؟
اینکه هر کلینیکی دستگاه ریدر این چیپ ها رو نداره ممکن هست موردی امداد شود و اطلاع نداشته باشیم
نظر شما
ادامه