کد خبر: ۶۰۲۲۹

بله درست خواندید، ما شاهد آزمایش هدست AR روی سگ ها توسط ارتش امریکا هستیم. این فناوری کار یک شرکت مستقر در سیاتل به نام Command Sight است و بخشی از پروژه آزمایشگاه تحقیقات ارتش (ARL) است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ترنج، این عینک ها به جای اینکه سربازان سگ ها را با استفاده از سیگنال های دستی و اشاره گرهای لیزری راهنمایی کنند، نشانه های دیداری به سگ ها نشان می دهد، که هر دو به کنترل کننده ها در نزدیکی آنها احتیاج دارند. آنها همچنین دارای دوربین هایی هستند تا سربازان بتوانند همه چیز را در یک فید ویدیویی از راه دور مشاهده کنند.

آزمایش هدست AR روی سگ ها

سگها آموزش دیده اند تا از شاخص های دیداری نمایش داده شده توسط عینک پیروی کنند و به آنها امکان هدایت به یک مکان خاص را می دهند.

«دکتر استفان لی»، دانشمند ارشد ARL گفت:  AR برای ارائه دستورات و نشانه ها به سگها مورد استفاده قرار می گیرد؛ این برای آن نیست که سگ مانند انسان با آن (هدست AR) تعامل کند.

 

آزمایش هدست AR روی سگ ها

هر جفت عینک بر اساس اسکن های سه بعدی متناسب با هر سگ طراحی شده است که اطلاعات مربوط به محل قرارگیری اپتیک و اجزای الکتریکی را فراهم می کند.

استفاده از عینک برای سگهای نظامی چیز جدیدی نیست. آنها برای فرود و در شرایط بد استفاده می شوند.

در گذشته با استفاده از دوربین ها و مخابرات از راه دور سعی شده است از راه دور با سگهای نظامی ارتباط برقرار شود، اما هیچ یک از آنها به خوبی کار نکرده است. لی گفت:

حتی بدون واقعیت افزوده، این فناوری یکی از بهترین سیستمهای دوربین را برای سگهای کار نظامی فراهم می کند.

وی افزود: در حال حاضر، دوربین ها به طور كلی در پشت سگ قرار می گیرند، اما با قرار دادن دوربین در عینک، كنترل كننده می تواند دقیقاً آنچه سگ ها می بیند را ببیند، و این باعث می شود كه نتیجه قرارگیری دوربین در پشت سگ حاصل نشود.

شرکت Command Sight در سال 2017 توسط دکتر A.J برای بهبود ارتباطات انسان و حیوان در این زمینه تاشیش شد. تا کنون بیشتر تحقیقات روی سگ خودش، روتوایلر به نام ماتر انجام شده است.

پپر گفت این پروژه هنوز در مراحل تحقیق ابتدایی است ، اما نتایج اولیه بسیار امیدوار کننده است. بودجه اضافی برای ساخت یک نسخه بی سیم به این شرکت داده شده است که باید بسیار عملی تر از نسخه سیم دار فعلی باشد.

 


نظر شما
ادامه