کد خبر: ۶۰۲۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به آنکه تضمینی بر بهداشتی بودن جگر فله مرغ نیست، افراد از خرید آن اجتناب کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سامد برومندفر» با تاکید بر مصرف مرغ و سایر آلایش‌های خوراکی شناسنامه دار، اظهار کرد: اگر مرغ، جگر و سایر آلایش‌های مرغ در کشتارگاه‌های صنعتی تحت نظارت سازمان دامپزشکی تولید و بسته بندی شده باشند، در خصوص مصرف این اقلام جای هیچ گونه نگرانی نیست.

او افزود: اگر آلایش‌های مرغ دارای برچسب سازمان دامپزشکی باشند و همواره افراد از مراکز معتبر این محصولات را خریداری کنند، مصرف جگر مرغ هیچ گونه ایرادی ندارد.

مصرف جگر شناسنامه دار منعی ندارد

برومند فر با تاکید بر مصرف محصولات شناسنامه دار پروتئینی بیان کرد: اگر مرغ و سایر آلایش‌های خوراکی شناسنامه دار باشند، به طوری که تاریخ تولید، انقضا و رتبه بندی مشخص باشد و شرایط نگه داری هم رعایت شده باشد، مصرف آن منعی ندارد.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی در پایان با تاکید بر اجتناب از خرید محصولات فله تصریح کرد: با توجه به آنکه تضمینی مبنی بر بهداشتی بودن و سلامت محصولات فله و فاقد شناسنامه وجود ندارد، به افراد توصیه می‌شود که از خرید این گونه محصولات اجتناب کنند، همچنین محصولات به طور کامل پخت شود تا از لحاظ میکروبی خطری وجود نداشته باشد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
آقای دکتر برومندفر عزیز، مصرف جگر بسته بندی شده و به قول شما شناسنامه دار، به شرط رعایت کلیه ضوابط بهداشتی در کشتارگاه طیور، مشکل باقیمانده های دارویی جگر بویژه آنانی که در کبد (جگر) متابولیزه و دفع می شوند را حل نمی کند!! به سخن دیگر به دلیل عدم رعایت زمان پرهیز از مصرف دارو (wdt) در مرغداری ها و نداشتن برنامه ای برای آن، کلاً جگر مرغی ،چه شکل فلّه ای آن و چه شکل بسته بندی آن، نباید مصرف شود. (سلامت مردم برتر از اقتصاد).
نظر شما
ادامه