کد خبر: ۶۰۳۳۳
 

فرمانده سپاه عشایر استان فارس گفت: کلینیک دامپزشکی سیار از طرح‌هایی است که در راستای جهش تولید در سپاه عشایر استان فارس اجرا می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «سرهنگ عیسی افسری» با بیان اینکه سپاه عشایر بیشتر با جامعه دامدار ارتباط دارد، اظهار داشت: طرح «اعتلای دام عشایر» توسط این ناحیه از سپاه با هدف آموزش به دامداران عشایر در حیطه بیماری‌های مشترک انسان و دام، افزایش تولید، کاهش تلفات و بهینه کردن نظام واکسیناسیون و درکل بهره‌وری تولید اجرا می‌شود.

به گفته وی میزان درصد بهره‌گیری از صد گوسفند 70 درصد است که برابر آمار جهانی در مراکزی که کارهای علمی در این رابطه انجام می‌دهند، به 250 درصد هم می‌رسد که راندمان پایین ایران را نشان می‌دهد و این طرح برای بالابردن بهره‌وری و راندمان است.

فرمانده سپاه عشایر فارس تصریح کرد: در این طرح ابتدا صاحبان گله‌های بالای یکصد رأس را شناسایی کرده و با یک شبکه‌سازی برای دامدارانی که دارای تلفن همراه یا شبکه‌های مجازی هستند، پیام‌هایی مبنی بر تعلیم در اختیارشان قرار می‌گیرد اما برنامه داریم که مدرسینی را از متخصصین عشایر در حوزه دامپروری یا با تجربه کافی در این حوزه آموزش دهیم.

افسری ادامه داد: این مدرسین پس از آموزش، به کلونی‌ها و محل‌های نگهداری دام عشایر سفر می‌کنند و نسبت به توضیح حضوری به دامداران اقدام می‌کنند.

 «کلینیک دامپزشکی سیار» هم از دیگر طرح‌هایی در راستای جهش تولید در سپاه عشایر است که فرمانده سپاه عشایر فارس از آن یاد کرد و گفت: خدمات دامپزشکی و ترویجی را به صورت سیار به دامداران عشایر ارائه می‌دهد.

به گفته وی این طرح با هماهنگی دامپزشکی اقدامات آموزشی را با شبکه‌های موبایلی آغاز شده و به محض اینکه آموزش مدرسین به اتمام برسد، آموزش حضوری برای دامداران به صورت حضوری آغاز می‌شود.

 

نظر شما
ادامه