کد خبر: ۶۰۳۳۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سید بهمن نقیبی» افزود: امکان بروز بیماری در کشور بسیار بالاست؛ بنا بر گزارشات مناطق مختلف دنیا به‌ویژه کشور‌های همسایه، نگرانی‌های ما در خصوص شیوع این بیماری تشدید می‌شود ...
 

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از شیوع آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در قزاقستان خبر داد و گفت: شیوع بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور‌های منطقه و به‌ویژه همسایگان ما زنگ خطر جدی برای ورود بیماری به کشور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سید بهمن نقیبی» با اشاره به اینکه وقوع بیماری محدود به زمان خاصی از سال نیست، افزود: این در حالی است که در نیمه دوم سال شیوع آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در واحد‌ها بیشتر است، چرا که ورود پرندگان مهاجر به کشور تا اواسط آذر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال نگرانی شیوع بیماری به سبب ورود پرندگان مهاجر تشدید می‌شود، گفت: این بیماری بسیار مهم تا سال ۹۶ در کشور ما خسارت قابل توجهی به صنعت طیور کشور و تولید تخم‌مرغ وارد کرد، به طوریکه ناگریز به واردات تخم‌مرغ از خارج جهت تامین نیاز کشور شدیم.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه امکان بروز بیماری در کشور بسیار بالاست، افزود: بنابر گزارشات مناطق مختلف دنیا به‌ویژه کشور‌های همسایه، نگرانی‌های ما در خصوص شیوع بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان تشدید می‌شود.

نقیبی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی در راستای پیشگیری و کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان بیان کرد: از تیرماه سال ۹۷ واکسیناسیون گله‌های حساس صنعتی در کشور بر علیه بیماری آغاز و در تعدادی از استان‌ها این اقدام در حال استمرار است؛ همچنین توصیه‌ی اکید ما به مرغداران همکاری جهت انجام مایه‌کوبی بر علیه بیماری بر اساس توصیه ادارات کل دامپزشکی استان‌ها است.

وی ادامه داد: علی‌رغم تمام مشکلات در تامین ارز و واردات واکسن، سازمان نسبت به تامین واکسن مورد نیاز تلاش کرده است طی سالیان اخیر با انجام کمیته‌های ممیزی، اقدامات خوبی در راستای رفع نواقص واحد‌ها و تشدید اقدامات امنیت زیستی بعمل آمده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در پایان با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه ارتقای دانش بهره‌برداران در ارتباط با بیماری از طریق همکاری با مرکز آموزش تحقیقات جهاد کشاورزی به عمل آمده است، تصریح کرد: موفقیت نهایی در پیشگیری از بروز بیماری حاصل تشریک مساعی سازمان دامپزشکی، تشکل‌ها و اتحادیه‌های مرتبط و مرغداران خواهد بود.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
سلام، اطلاع دارید هزینه واکسن زدن اون هم با واکسن چینی برای یک پولت ۵۰ هزار قطعه ای نقدی ۱۵۰ میلیون هزینه داره. واقعا توی این شرایط اقتصادی خیلی از مرغدارا دارن ریسک می کنند و مقصر هم سازمانه که نمی‌تونه واکسن ارزان در اختیار قرار بده.
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
با سلام ؛ برای نظرتان احترام قائلم و بایستی اضافه کنم تلاش سازمان دامپزشکی نیز همین بوده که تا حد ممکن واکسن با کمترین مبلغ ممکن به دست مصرف کننده نهایی برسد چون بهر حال در حال حاضر مهمترین ابزار کنترلی و پیشگیرانه سازمان دامپزشکی در مقابل بیماریها استفاده از واکسن موثر و البته ارزان قیمت است. رایزنی های مختلف انجام شده و البته استمرار هم خواهد داشت و امیدوارم منتج به نتیجه قابل قبول شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
4
سلام واکسن نیست که مرغدار تزریق کند
نسناك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
خب نباشه واكسن ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
البته واکسنی که در دنیا موجود است واکسن آنفولانزای فوق حاد نیست و برای آنفولانزای معمولی است .حالا آیا ایمنی کراس دارد یا خیر که بعید است باشد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
اي كاش عدالت برقرار ميشد!!!!!
نظر شما
ادامه