کد خبر: ۶۰۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قم از تشدید نظارت بر جابه جایی دام به علت افزایش نرخ ارز و جلوگیری از قاچاق به خارج از کشور خبرداد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از قم، «دکتر مهدی سرکشیک» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قم گفت: هرگونه جابه جایی دام بدون گواهی حمل بهداشتی ممنوع است.

او افزود: نظارت‌ها بر جابه جایی دام به علت افزایش نرخ ارز و جلوگیری از قاچاق دام به خارج از کشور تشدید شده است  و هرگونه جابه جایی دام منوط به گرفتن گواهی حمل بهداشتی دام زنده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قم ادامه داد: اداره دامپزشکی شهرستان قم، شرکت به پرور و اداره‌های دامپزشکی شهر‌های کهک، دستجرد و جعفریه این گواهی راصادر می‌کنند.

او تصریح کرد: حمل بار به هفت استان آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان و خوزستان ممنوع است.

 شهروندان هر گونه موارد مشکوک در خصوص جابه جایی دام  را با شماره تلفن‌های ۱۵۱۲ و ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
1
خب جناب دکتر تو هر جایی از کشور حتی دورترین و کوچکترین شهرستان هم جابجایی بدون گواهی قرنطینه ممنوعه عزیزم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
2
حکیم مهر عزیز. در کجای مصاحبه آمده است که دامهای قم ممنوع الخروج شده اند؟ با توجه به شرایط موجود، بر صدور گواهی حمل جهت جابجایی دام زنده تاکید شده است. در ضمن به استناد مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انتقال و جابجایی دام به هفت استان ذکر شده تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است و ادارات دامپزشکی مجاز به صدور گواهی حمل به مقصد این ۷ استان نمی باشند.لطفا تیتر خبر را اصلاح نمایید. ممنون.
پاسخ ها
حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
با سلام و احترام،
ضمن تشکر از توضیحاتتان، تیتر خیر عیناً از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان بازنشر شده است:
https://www.yjc.ir/fa/news/7534420
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
اقا شما هر وفت تونستید جلو مسافرتهای ادما رو بگیرید جلو تردد حیوانت هم میگیرید ،طرف میدونه اگه بره مسافرت احتمال بیماری یا انتقالش هست و امکان مردنش هم هست گوشش بدهکار نیست اونوقت مامیتونیم جلو تردد دام رو بگیریم
نظر شما
ادامه