کد خبر: ۶۰۴۳۰
 

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳۲۰تُن انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد و تاریخ گذشته در این استان ضبط و معدوم شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، «دکتر احمد شریعتی» در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دامپزشکی بردسکن افزود: طی این مدت اکیپ های دامپزشکی استان بیش از 65هزار مورد بازرسی از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی انجام داده اند که هزار مورد آن منجر به تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی شده است.

وی با اشاره به فعالیت 130داروخانه دامپزشکی در این استان هم گفت: به رغم اینکه در شرایط سخت اقتصادی و تحریم ها قرار داریم ولی در تامین داروها مشکلی نداریم و در این حوزه، نظارت ها با جدیت صورت می گیرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی تعداد پست های قرنطینه دامی استانی و مرزی را 7مورد اعلام کرد و گفت: تاسیس پست قرنطینه دامی درونه در بردسکن مورد موافقت قرار گرفته است ولی به لحاظ تامین نیرو و تجهیزات با مشکلاتی مواجه هستیم.

دکتر شریعتی با اشاره به فعالیت 32کشتارگاه دام سنتی و صنعتی در استان افزود: از این تعداد تنها 4کشتارگاه صنعتی است که سالانه در این تعداد کشتارگاه، دو میلیون راس دام سبک و سنگین ذبح می شود و 15کشتارگاه طیور فعال هم وجود دارد که  بیش از 60میلیون قطعه طیور در آنها کشتار می شود.

 وی با توجه به موقعیت شهرستان بردسکن و تعداد قصابی های این شهرستان احداث یک کشتارگاه منطقه ای صنعتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: پیشنهاد این اداره کل بر احداث یک کشتارگاه منطقه ای برای 3 شهرستان کاشمر، خلیل آباد و بردسکن است که در یکی از این 3منطقه زده شود.

در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دامپزشکی بردسکن، مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی، «دکتر ارینب ابتدایی» را به عنوان دومین رئیس دامپزشکی زن استان در بردسکن معرفی کرد.

 
 
نظر شما
ادامه