کد خبر: ۶۰۴۳۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

 130 رأس گوسفند و بز در منطقه باغدامچه روستای چرگ از توابع شهرستان خفر در استان فارس به دلیل مسمومیت تلف شدند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شهروندان به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار را از منابع موثق دنبال نمایند گفت در روزهای اخیر بین کاربران فضای مجازی فیلمی به اشتراک گذاشته می شود که در شرح آن آمده: بیماری در بین دام‌های فارس شیوع پیدا و یک شبه تعداد زیادی را تلف کرد!

وی افزود این ادعا در حالی در فضای مجازی نشر داده می‌شود که این خبر 24 مهرماه در گفت و گو دهیار روستای چرگ از توابع شهرستان خفر با خبرنگار ایرنا منتشر شد که بعد از اعلام رسمی نتیجه آزمایشات، علت تلف شدن، مسمومیت دام ها با آب آلوده به کود اوره مشخص شد و موضوع در پرتال دامپزشکی استان فارس منتشر و به اطلاع عموم رسانده شد.

حاج محمدی ادامه داد: تعداد 130 رأس دام سبک شامل 54 راس گوسفند و 76 راس بز متعلق به تعدادی از دامداران این شهرستان بر اثر مسمومیت تلف شده است. وی افزود: بررسی های میدانی و نمونه برداری ها توسط دامپزشکی انجام گرفته است و لاشه دام ها با رعایت مسائل بهداشتی دفن و معدوم سازی شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: برابر اعلام نظر نهایی کارشناسان آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان فارس و با توجه به نتیجه آزمایشات علت تلف شدن، مسمومیت دام ها با آب آلوده به کود اوره بوده است.

حاج محمدی در پایان افزور بسیاری از کشاورزان برای مقابله با جوندگان و حفاظت از محصولات خود در باغ‌ها و مزارع از کود و سموم کشاورزی استفاده می‌کنند که لازم است در این زمینه نکات ایمنی را رعایت نمایند.
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
کجا بر کجا ..!!!! کرماشان کجا.......!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
حکیم جان کرمانشاه کجا. فارس کجا
ناشناس
|
Luxembourg
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
معلومه چ قد برا خبراتون وقت میذارید
چی ب چیه اینجا آخه
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
دوستان اخبار حکیم مهر درست است به دقت بخوانید راجب به خبر دکتر موحدی لطفا پاسخ بدین
نظر شما
ادامه