کد خبر: ۶۰۴۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

کارشناس بررسی و مراقبت بیماریهای دامی اداره دامپزشکی شهرستان قم اعلام کرد: مردم از دستکاری حیوانات وحشی تلف شده یا بیمار مانند روباه و شغال در حاشیه جاده ها ، روستاها و مناطقی که زیستگاه این حیوانات است بطور جد پرهیز کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، «دکتر علیرضا احمدی» کارشناس بررسی و مراقبت بیماریهای دامی اداره دامپزشکی شهرستان قم گفت: دیده می شود که برخی از شهروندان با مشاهده حیوانات وحشی تلف شده مانند روباه و شغال اقدام به دستکاری و برداشتن اعضایی از این حیوانات جهت استفاده های زینتی می نمایند که این موضوع با مخاطره جدی در خصوص مواجهه و ابتلاء خود و نزدیکان به بیماری هاری همراه است. لذا لازم است مردم از دستکاری حیوانات وحشی تلف شده یا بیمار مانند روباه و شغال در حاشیه جاده ها، روستاها و مناطقی که زیستگاه این حیوانات است بطور جد پرهیز کنند.

وی گفت: در برخی از موارد پس از نمونه برداری و تشخیص آزمایشگاهی، ویروس هاری از لاشه این حیوانات جدا شده است.

دکتر علیرضا احمدی اضافه کرد: روز گذشته نیز در یکی از موارد گزارش توسط محیط بانان اداره کل محیط زیست با اعزام به محل و انتقال بهداشتی لاشه یک قلاده روباه به دامپزشکی، نمونه برداری از لاشه جهت تشخیص ویروس هاری در شرایط ایزوله انجام و به آزمایشگاه مرجع فرستاده شد.

لازم به ذکر است در بین وظایف بررسی و مراقبت از بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان، پایش و بررسی بیماری هاری از حیوانات وحشی و یا حیوانات اهلی مشکوک یا مبتلا، یکی از مهم ترین و حساس ترین خدماتی است که توسط برخی از کارشناسان دامپزشکی در بخش دولتی در راستای تامین سلامت عمومی جامعه انجام می شود و دکتر احمدی نمونه ای از این کارشناسان وظیفه شناس است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Luxembourg
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
1
واقعا اینم شد خبر
متاثفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
دنبال چه جور خبری هستی ؟
نظر شما
ادامه