کد خبر: ۶۰۴۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خلخال گفت: خرد کردن مرغ به خاطر تبعات بهداشتی ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علی بهرو» در حاشیه جلسه تنظیم بازار شهرستان خلخال اظهار کرد: خرد کردن مرغ منجمد و گرم به هر صورت به‌خاطر تبعات بهداشتی آن ممنوع است.

وی افزود: گوشت مرغ بهترین محیط کشت و عامل نگهداری میکروب‌های محیطی است و به لحاظ حفظ سلامتی مردم گوشت مرغ در سریع‌ترین زمان یا باید مصرف و یا باید با شرایط فریز در کشتارگاه فریز شود.

رئیس دامپزشکی خلخال با اشاره به اینکه گوشت گوساله و گاو بعد از یک روز تازه به حالت گرفتگی گوشت قابل مصرف است، گفت: رعایت نکات بهداشتی در تمامی صنوف توزیع و عرضه مرغ الزامی است و در صورت مشاهده تخلف واحد فروش پلمپ خواهد شد.

علی بهرو در خصوص واکسن‌های دامی و افزایش قیمت سه برابر آن در برخی از واکسن ها تصریح داشت: یک‌سری از واکسن‌ها همه ساله از سوی دامپزشکی استان به رایگان در اختیار دامپزشکی شهرستان و در نهایت برای موارد حیوانی اهالی در روستاها استفاده می‌شد که امسال این واکسن‌ها پولی شده و به‌خاطر این موضوع دامداران در روستاهای بخش مرکزی و حاشیه آق داغ کمتر تمایل به استفاده از این واکسن دارند.

رئیس دامپزشکی خلخال بیان داشت: پولی شدن واکسن  PPR که نام فارسی آن طاعون نشخوار کنندگان کوچک نام دارد خیلی مهم و حساس بوده و امسال این واکسن در مناطق یاد شده استفاده نشده که در مناطق حفاظت شده نیز خطراتی را برای حیات وحش و دام‌های روستایی ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: در برخی از نقاط روستایی نیز به خاطر گران بودن واکسن و اقلام مختلف از جمله واکسن تب برفکی روستائیان راغب به استفاده در دام‌ها نیستند که مشکلاتی را در آینده دامن‌گیر اهالی و روستائیان خواهد کرد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
1
وقتی حداقل ده ساله کارشناسان فریاد میزنند که فعالیت اقتصادی که دامدار همه چیزش رو میخره و هزینه میده چرا نباید برای واکسن که سلامت سرمایه اش رو حفظ میکنه هزینه نده و این بدعت بد و بی خردی رو بردارید و گوش نکردید حالا که کفگیر دولت به ته دیگ خورده اجبارا گوش کردید.
مرجانیان
|
Germany
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
با سلام
بهادار شدن واکسن امری بود که باید خیلی سریعتر انجام میشد ، هزینه واکسن برای دام سنگین که بالای بیست میلیون تومان قیمت داره چقدر هست که میفرمایید سنگین ،بله اگر دمدار برای یک راس دام یک ویال واکسن خریداری نماید حرف شما درست است ولی به سادگی و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و پتانسیل شورا و دهیار به راحتی میتوان با برنامه ریزی هزینه را برای دامدار پایین اورد ،اما همکارانی که مدت زیادی با این اندیشه فعالیت نموده اند که همه خدمات باید رایگان باشند مقاوت در برابر بهادار شدن خدمات صورت میپذیرد همین طرز فکر سبب یک بام و دو هوا میشود تعداد کمی واکسن تب برفکی ،ppr,یا سم و شربت ضد انگل و.. که در اختیار ادارات قراردارد ،در دسترس معدودی دامدار قرار گرفته که سبب نارضایتی اکثریت میشود
نظر شما
ادامه