کد خبر: ۶۰۴۴۷
 

آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی «کیمیا پژوه البرز» به عنوان آزمایشگاه همکار اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری معرفی گردید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، «دکتر صالحی» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گفت: با توجه به گسترش فعالیت های تولیدی در استان و لزوم نظارت های بهداشتی بر فرآورده های خام دامی تولید شده در این مراکز و در راستای استفاده از توان بخش خصوصی در زمینه ارتقاء سطح بهداشت عمومی و با توجه به سیاست های کلان دولت و سازمان دامپزشکی کشور در واگذاری خدمات آزمایشگاهی به بخش خصوصی در قالب آزمایشگاه همکار، موضوع شناسایی و معرفی آزمایشگاه همکار در استان در سال 98 در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های به عمل آمده سه آزمایشگاه فعال در مرکز استان اقدام به ثبت درخواست جهت پیگیری برای معرفی به عنوان آزمایشگاه همکار نمودند.

صالحی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری های صورت گرفته، رئیس محترم مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه ها و مطالعات کاربردی به همراه تیم کارشناسی از آزمایشگاه های مذکور بازدید به عمل آورده و پس از طی مراحل قانونی و ارسال نمونه های مذکور، نهایتا آزمایشگاه کنترل کیفی کیمیا پژوه البرز موفق به دریافت گواهی به عنوان آزمایشگاه همکار در استان گردید و موضوع معرفی دو آزمایشگاه دیگر نیز در دست پیگیری می باشد.

 معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان افزود: آزمایشگاه کیمیا پژوه البرز در زمینه کنترل کیفی شیمی پایه و میکروب مواد غذایی، مایکوتوکسین ها و هیستامین با روش HPLC ، اندازه گیری فلزات سنگین در مواد غذایی و خوراک دام و جستجو و اندازه گیری ملامین و مالاشین گرین با روش LCMSMS  به عنوان آزمایشگاه همکار به تولید کنندگان و پرورش دهنگان استان خدمات ارائه می کند .

نظر شما
ادامه