کد خبر: ۶۰۴۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت: امروز دامپزشکی در تامین امنیت غذایی جامعه حرف اول را می زند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر صدیقه کاظمینیا» با اعلام اینکه دامپزشکی در تامین امنیت غذایی جامعه حرف اول را می زند، گفت: امنیت غذایی و سلامت غذا برای جمعیت روبه رشد کره زمین، یکی از چالشهای جدی است که به موضوع روز مجامع علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در سطوح ملی و بین المللی تبدیل شده است که امروزهنقش دامپزشکی در تامینامنیت و سلامتغذایی و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک دام و انسان بر کسی پوشیده نیست.

وی در این رابطه افزود: نقش بی بدلیل دامپزشکی در اقتصاد ملی، توسعه پایدار، امنیت غذایی، بهداشت عمومی، حفاظت از محیط زیست و تجارت بین الملل به حدی آشکار و انکار ناپذیر شده است که در سراسر جهان مسئولین حکومتی را به توجه جدی و حمایت مناسب از آن واداشته است.

دکتر کاظمی نیا اذعان داشت: در سالیان اخیر، اداره کل دامپزشکی استان کرمان همسو با اهداف و تعهدات سازمان دامپزشکی اهتمام فراوانی در راستای تحقق اهداف ملی بهداشتی از جمله تامین غذای کافی و سالم جامعه داشته است.

دکتر کاظمی نیا اعلام کرد:  تأمین امنیت و ایمنی غذایی مهمترین ابزار پدافندی کشور در شرایط کنونی محسوب میگردد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: دامپزشکی در راستای وظایف و مسئولیتهای قانونی خود سه هدف ملی "حفظ سرمایه دامی از طریق بهداشت دام"، "حفظ وارتقاء بهداشت عمومی از طریق مبارزه با بیماریهای مشترك قابل انتقال بین انسان و حیوان" و "تحقق امنیت غذایی از طریق فراهم کردن شرایط بهداشتی برای سرمایه گذاری و تولید، کاهش تلفات دامی، کاهش ضایعات فرآورده های دامی، افزایش راندمان تولید و سلامت غذا" را دنبال می کند.

این مقام مسئول به بیان برخی اقدامات شاخص اسناد امنیت غذایی دامپزشکی در استان کرمان در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: مراقبت و کنترل بیماری های واگیر و اخطار کردنی دام، طیور و آبزیان، تعیین تکلیف کشتارگاههای سنتی، احداث و راهاندازی پیشسردکن در تمامی کشتارگاههای دام، تاسیس و راهاندازی پستهای قرنطینه ثابت و سیار، ممیزی واحدهای پرورشی طیور، ارتقای عملکرد آزمایشگاهی از جمله انجام آزمایشاتی همچون پایش باقیمانده های دارویی و فلزات سنگین، اندازه گیری هیستامین، آزمایش ثبوت کمپلمان مشمشه و انجام آزمایشات مولکولی تشخیص نوع سروتیپ ویروس بیماری تب برفکی، اجرای مراحل اول تا سوم طرح ارتقاء کیفیت گوشت مرغ، اجرای طرح ارتقای بهداشتی تخم مرغ، ساماندهی و مدیریت بهداشتی کارخانجات خوراک دام و طیور از جمله اقدامات دامپزشکی در سالجاری و سال گذشته در راستای امنیت غذایی جامعه بوده است.

دکتر کاظمی نیا عنوان کرد: تدوین سند امنیت غذایی فراوردههای خام دامی با ابلاغ مقام عالی استانی به اداره کل دامپزشکی استان کرمان واگذار گردید که حاکی از تاثیرگذاری مطلوب خدمات دامپزشکی استان در ارتقای سلامت جامعه می باشد.

این مقام مسئول گفت: خوشبختانه سند امنیت غذایی دامپزشکی در راستای تحقق و تحول بهداشت مواد غذایی و توسعه پایدار امنیت غذایی جامعه گامهای بلند و موثر برداشته است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به لزوم همکاری بخش خصوصی و بهره برداران واحدهای دام و طیور برای پیشبرد اهداف دامپزشکی، بر همکاری بخش دولتی و خصوصی تاکید کرد و افزود: تحقق شعار جهش تولید با همکاری این دو محقق خواهدشد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
1
حرف اول را از اخر میزند
پاسخ ها
ناظر بهداشتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
دقیقا
نظر شما
ادامه