کد خبر: ۶۰۴۶۴
 

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: بررسی وضعیت بهداشتی مراکز عمل آوری و بسته بندی و انجماد آبزیان در خصوص رعایت اصول  HACCP و مقررات قوانین و مقررات بهداشتی کشورهای مقصد  (IHR) ، گام مؤثری در جهت توسعه صادرات پایدار، می باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، «دکتر محمد جانباز» از بازدید ویدئویی دامپزشکی و گمرک کشور چین از کارگاه های عمل آوری و بسته بندی طرف قرارداد در ایران خبر داد.

وی گفت: در این برنامه بازدید ویدئویی که به صورت سه جانبه با حضور سازمان دامپزشکی کشور، اداره کل دامپزشکی استان و نمایندگان کشور چین صورت پذیرفت، از مراکز مبدأ فرآورده های خام دامی (آبزیان صادراتی) صادر شده به کشور چین به منظور بررسی وضعیت بهداشتی و رعایت اصول HACCP  و مقررات قوانین و مقررات بهداشتی کشور مقصد (IHR)، انجام شد، تا با اقدامات انجام شده گام مؤثری در جهت توسعه صادرات پایدار، برداشته شود. 

دکتر جانباز افزود: محل بازدید طبق اعلام کشور مقصد محموله های صادراتی، از مرکز بسته بندی در شهرستان بندرلنگه، که مبدأ ارسال محموله آبزیان به آن کشور بود، انتخاب گردید و تیمی از اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان متشکل از معاونت سلامت، رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، کارشناس اداره قرنطینه و امنیت زیستی و رییس اداره فاوا به شهرستان بندرلنگه اعزام گردید و با حضور مدیر و مسؤول فنی بهداشتی واحد منتخب بازدید ویدئویی صورت پذیرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: این بازرسی به صورت به منظور اطمینان از تولید محصول سالم و بهداشتی توسط مشتریان کشورهای مقصد صادرات فرآورده های خام دامی (خصوصا' آبزیان) انجام می شود تا نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی ذکر شده در مجوز ورود صادر شده توسط آن کشور اطمینان مضاعف داشته باشند.

دکتر جانباز در پایان از همکاری مناسب مدیر و مسؤول فنی بهداشتی مرکز عمل آوری منتخب و همکاران اداره کل دامپزشکی استان و اداره دامپزشکی شهرستان بندرلنگه، که به نحو شایسته ای بستر و اقدامات لازم جهت بازدید ویدئویی مذکور را فراهم آوردند، تقدیر و تشکر نمود.

 
 
نظر شما
ادامه