کد خبر: ۶۰۵۲۱

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد از تیمار و بازگرداندن به طبیعت یک قلاده شغال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مجید اسکندری» اظهار کرد: محیط بانان شهرستان دو هفته پیش یک قلاده شغال مجروح را در حاشیه جاده در بین مسیر یافته و طی این مدت نسبت به مداوا و درمان این گونه اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی های صورت گرفته توسط دامپزشک، این شغال از ناحیه سر و چشم دچار جراحت شده بود، یادآور شد: دامپزشک مربوطه علت این جراحات را برخورد با خودرو احتمال داد.

اسکندری با بیان اینکه این شغال سرانجام روز گذشته با گذراندن دوران نقاهت پس از تیمار و مداوای ۱۵ روزه زیرنظر دامپزشک اداره در زیستگاه خود به آغوش طبیعت بازگشت، افزود: شغال ها گونه ای از سگ سانان بوده که در شکار جانوران کوچک و متوسط تخصص دارند و لاشه‌خواران کارآمدی هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ۱۵ مورد پرنده شکاری در انواع سارگپه، عقاب طلایی و دلیجه که به علت برخورد به دکل  برق و دیگر موارد دچار آسیب شده بودند، تیمار و به آغوش طبیعت بازگردانده شده است.

اسکندری با قدردانی از تعامل همیاران و مردم طبیعت دوست خاطرنشان کرد: از مردم طبیعت دوست اسدآبادی  درخواست داریم در صورت مشاهده هر نوع حیوان وحشی که دچار آسیب دیدگی شده بی درنگ موضوع را با  شماره تلفن ۳۳۱۲۳۴۹۳، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در میان بگذارند.

 

نظر شما
ادامه