کد خبر: ۶۰۵۷۶

فرمانده یگان محیط زیست با تاکید بر اینکه طبخ و عرضه غذا با گوشت پرندگان وحشی تخلف محسوب می شود، گفت: اینگونه تخلفات را به سامانه ۱۵۴۰ محیط زیست گزارش دهید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «جمشید محبت خانی» فرمانده یگان حفاظت محیط زیست به تمهیدات این یگان در برخورد با تخلف شکار پرندگان مهاجر در شمال کشور اشاره کرد و گفت: شکار، عرضه و طبخ گونه های وحشی جرم است.

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست امسال نیز همچون سالهای گذشته در جهت رسیدگی به این تخلف به جمع آوری تورهای هوایی در شمال کشور اقدام می کند، گفت: متاسفانه از حمایت های لازم از سوی شورای تامین استان برخوردار نیستیم و اقدامات صورت گرفته در حد وسعت جرم در این استان نیست.

محبت خانی افزود: با این وجود اقدامات این یگان همچون سال های گذشته خواهد بود.

فرمانده یگان محیط زیست تصریح کرد: راهکار اصلی و تاکید این سازمان آگاه سازی مردم از فاجعه‌ای است که از طریق این نوع شکار غیرمجاز در شمال و جنوب کشور در حال رخ دادن است.

وی با اشاره به اینکه باید جلوی ایجاد تقاضا را در این بازار بگیریم، ابراز داشت: مبارزه زمانی جوابگو خواهد بود که از سوی مردم هم همراه داشته باشیم.

محبت خانی در خصوص عرضه گوشت پرندگان وحشی و مهاجر در برخی از رستوران ها و نحوه برخورد با آنها گفت: همه هموطنان می توانند در صورت مشاهده این تخلف را از طریق سامانه مردمی ۱۵۴۰ و یا تماس با ادارت کل استانی اطلاع دهند.

 
نظر شما
ادامه