کد خبر: ۶۰۶۱۰
 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نگهداری حیوانات در این برنامه، سگ و گربه است و رواج این فرهنگ، صحیح نیست؛ نگهداری از آن‌ها در محل زندگی خود انسان در سبک زندگی اسلامی-ایرانی نیست و حاصل سبک زندگی غربی است.

به گزارش حکیم مهر، «محمدرضا مبلغی» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری دانشجو  مبنی بر تبلیغ نگهداری از حیوانات خانگی و صنعت پت در صدا و سیمای ایران بجای تشویق به فرزندآوری، گفت: همه ما نسبت به کار‌ها و حرف‌های خود مسئول هستیم. اگر در جایگاه مورد توجه مردم قرار گرفتیم و یا تریبونی به ما اختصاص یافت، باید مردم را به سبک زندگی صحیح و درست هدایت کنیم و باید مراقب رفتار، گفتار و سخنان و توصیه‌ها خود باشیم .

وی افزود: سهوی بودن این اشتباه در برنامه تلویزیونی به نظر بعید است چراکه همه برنامه‌ها از قبل چک می‌شود و مجری حتما از قبل، آنچه باید گفته شود را در نظر می‌گیرد و طبق برنامه‌ای مشخص اجرا می‌کند .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر منظور از نگهداری حیوانات در این برنامه، سگ و گربه است که باید گفت رواج این فرهنگ صحیح نیست؛ قطعا ما باید نسبت به حیوانات رافت داشته باشیم، ولی نگهداری از آن‌ها در محل زندگی خود انسان در سبک زندگی اسلامی-ایرانی نیست و حاصل سبک زندگی غربی است و قطعا ترویج این در صدا و سیما درست و صحیح نیست .

مبلغی اظهار داشت: مجلس هر جا متوجه بشود خطایی سر زده، تذکر می‌دهد و به مسئولین توصیه می‌کنیم تا این موارد و هم‌خوانی با سبک زندگی ایرانی-اسلامی نه فقط در برنامه‌های تلویزیونی که در اغلب موارد در فیلم‌ها و نمایش‌ها نیز باید و حتما رعایت شود .

گفتنی است چندی پیش در برنامه‌ای تلویزیونی شبکه دوم سیما، کارشناس برنامه به تبلیغ نگهداری از حیوانات خانگی و صنعت پت به جای تشویق فرزندآوری برای حل مشکلات روحی پرداخته بود .

 

نظر شما
ادامه