کد خبر: ۶۰۶۴۵

محققان عنوان می کنند آنتی بادی قدرتمند کروناویروس به دست آمده از لاما می تواند به صورت داروی استنشاقی در پیشگیری و درمان کووید ۱۹ استفاده شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، آنتی بادی ویژه لاما موسوم به نانوبادی به مراتب کوچک‌تر از آنتی بادی انسانی است و در خنثی سازی کروناویروس به مراتب مؤثرتر است.

محققان دانشگاه پیتزبرگ آمریکا، لاما را به کروناویروس آلوده کردند و پس از حدود دو ماه سیستم ایمنی بدن حیوان نانوبادی های علیه ویروس تولید کرد.

«یی شیء»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما نانوبادی های در خون این حیوان شناسایی کردیم که رابطه قوی ای با کروناویروس دارد.»

سپس محققان نانوبادی ها را در معرض کروناویروس زنده قرار دادند و دریافتند این نانوبادی می‌تواند ویروس را در میلیون‌ها سلول آلوده به عفونت خنثی سازد.

محققان معتقدند این نانوبادی ها از مؤثرترین نوع انتی بادی درمانی برای کروناویروس بوده و صدها هزار بار مؤثرتر از آنتی بادی‌های انسانی است.

به گفته محققان، این نانوبادی می‌تواند به صورت استنشاقی استفاده شود و به طورمستقیم وارد ریه‌ها شود. از آنجائیکه کروناویروس یک ویروس تنفسی است، نانوبادی می‌تواند آن را در سیستم تنفسی پیدا کرده و به آن بچسبد و مانع از آسیب این ویروس به ریه‌ها شود.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

 

نظر شما
ادامه