کد خبر: ۶۰۶۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های فراوان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت : این موسسه از شاخص های قدرت علمی و تولیدی کشور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علیرضا عباسی» روز یکشنبه در حاشیه بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در نشست با مسوولان این موسسه با اشاره به قدمت قریب به یک قرن فعالیت موسسه رازی در تحقیق و تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک، افزود:  چنین مجموعه هایی در سطح کشور به عنوان مراکز قدرت علمی شناخته می شوند که کشور به وجود آن بسیار نیازمند است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تولید داخل با بهره گیری از دانش دانشمندان و ظرفیت های داخلی، افزود: نباید نگاه به بیرون داشته باشیم چراکه ظرفیت های لازم در این زمینه در داخل کشور موجود است و در صورت لزوم باید این بهره وری را افزایش دهیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بهره وری باید به گونه ای باشد که نه تنها نیازهای داخلی کشور را تامین کنیم، بلکه در حوزه صادرات و تامین نیاز منطقه فعالیت داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید افق های دید را بلند ببینیم و تامین نیاز برای جمعیت ۶۰۰ میلیونی منطقه را مد نظر قرار دهیم، گفت: بر این اساس نیازمند توسعه و پیشرفت موسسه رازی هستیم که این مهم را در مجلس شورای اسلامی به طور جد در دستور کار قرار خواهیم داد تا شاهد ارتقا هرچه بیشتر این موسسه باشیم.

عباسی اضافه کرد: نباید باعث تضعیف مراکزی مانند موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شویم و لازم است در جهت حمایت از چنین مجموعه هایی در کشور تلاش کنیم.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی واقع در منطقه حصارک کرج تامین کننده بخش عمده واکسن های انسانی و دام و طیور کشور است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
واکسن هاری و دام کوچک باید تولید داخلی بشه
نظر شما
ادامه