کد خبر: ۶۰۶۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران با اشاره به تاکید بر فعال‌سازی مرغ‌لاین در جهت جلوگیری از خروج ارز کشور و بومی سازی تولید گوشت سفید، از آمادگی شرکت پشتیبانی امور دام کشور و این اداره کل برای جایگزینی نژاد آرین با سایر نژادها خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «سیدمحمد جعفری» در دیدار با مدیران مجتمع اقتصادی کوثر اظهار کرد: مجتمع مرغ لاین از ظرفیت‌های بین‌المللی موجود در مازندران است که با توجه به دستور و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ‌این مجتمع در جهت جلوگیری از خروج ارز و بومی‌سازی تولید گوشت سفید، شرکت پشتیبانی امور دام کشور و این اداره کل آمادگی لازم برای جایگزینی نژاد آرین با سایر نژادها را دارد.

وی با اشاره به عزم جدی این اداره کل برای حمایت از مجتمع مرغ آرین گفت: با توجه به دستور وزیر محترم جهاد کشاورزی و تاکیدات مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور و تعاملات استانی در جهت تشویق واحدهایی که از جوجه آرین استفاده کنند، نهاده‌های دامی با قیمت دولتی با هماهنگی مجری طرح و شرکت پشتیبانی امور دام کشور ارائه می‌شود و این اداره کل برای استمرار این مهم تا جایگزینی بخش زیادی از نژاد آرین با نژادهای دیگر آمادگی کامل دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران افزود: با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی برای واحدهای مرغ مادر و گوشتی که از نژاد آرین استفاده کنند، نهاده با قیمت دولتی و با ارائه ضمانت‌نامه بانکی ۲ ماهه در نظر گرفته شده است.

جعفری ادامه داد: همچنین اولویت خرید گوشت مرغ نیز از این واحدها است و تاکنون تعداد ۱۱ واحد مرغ مادر و گوشتی به ظرفیت ۴۶۲ هزار قطعه از جوجه نژاد آرین برای تولید گوشت سفید استفاده کردند و هزار ۴۰۰ تن نهاده برای آنها تخصیص داده شده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
1
بعنوان خبرگزاری عنوان خبر غلط و بطور دقیق برعکس شده و مفهومی که استنباط میشود جایگزین کردن نژاد های انگلیسی با نژاد این است.یعنی الان همه دارند آری استفاده میکنند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
1
اینم از اون بازیهاست که یه عده سود زیادی در اینده ازش میبرن
نظر شما
ادامه