کد خبر: ۶۰۷۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

فرمانده انتظامی دهلران گفت: صاعقه و رعد و برق باعث تلف شدن ۴۹ راس احشام در روستای «حمزء» از توابع منطقه دشت عباس شهرستان دهلران شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «منوچهر مکی» بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد صاعقه با گله احشام، بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی دشت عباس برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند بر اثر برخورد صاعقه با حصار فلزی آغل تعداد ۴۹ راس احشام از یکی از اهلی روستای حمزء تلف شد است.

مکی، از دامداران و کشاورزان خواست تا نسبت به بیمه کردن دام و محصولات خود در برابر حوادث غیر مترقبه اقدام کنند تا هنگام حادثه ضرر و زیان وارده توسط بیمه جبران شود.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
در صورت حضور در مراتع و ارتفاعات سريعاً به پايين ترين نقطه ممكن مراجعت كرده و از نزديك شدن به حصارهاي فلزي، فنس ها، سيم هاي خاردار، دكل هاي برق و مخابرات و همچنين درختان سبز و تنومند جدا خودداري كنيد. به ياد داشته باشيد كه درختان در طبيعت همانند برقگير عمل مي كنند، بنابراين نا امن ترين مكان براي پناه گرفتن در طوفان هاي تند مي باشند.در صورتي كه در فضاي باز قرار گرفته ايد و پناهگاهي نداريد، سعي كنيد در پايين ترين ارتفاع ممكن قرار گرفته و پاهايتان را كاملا بسته و نزديك هم قرار دهيد تا جريان زمين كمترين آسيب را به شما وارد كند. همچنين از كليه اشياء رسانا دوري كرده و نزديك درختان پناه نگيريد. به حالت چمباتمه نشسته و سر خود را بين دستانتان گرفته و سر و دستانتان را بين پاهايتان محافظت كنيد تا درصورت پرتاپ اشياء يا اجسام به سر شما صدمه وارد نشودسعي كنيد از تلفن همراه استفاده نكنيد، تنها در صورت لزوم از تلفن بيسيم استفاده كرده و در صورتي كه به تلفن بي سيم دسترسي نداريد از در دست گرفتن گوشي تلفن همراه جدا خودداري كنيد.بنابراين اگر بوي زننده اي استشمام كرديد يا صداي وزوز شنيديد يا موهايتان به طرف بالا كشيده شد، شما در حال مشاهده نشانه هاي برخورد صاعقه در نزديكيتان هستيد! سريعا به حالت چمباتمه درآييد و سعي كنيد بدن شما كمترين تماس را با زمين برقرار كند.
نظر شما
ادامه