کد خبر: ۶۰۷۶۵

رییس اداره دامپزشکی ساوه گفت: ۱۷۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد قبل از ورود به چرخه مصرف مردم این شهرستان توقیف و معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر داوود سرمدی» اظهار کرد: این میزان گوشت مرغ منجمد در راستای سلامت غذایی شهروندان ساوجی قبل از ورود به چرخه مصرف توسط کارشناسان بهداشتی اداره دامپزشکی ساوه به علت حمل در دمای نامناسب و عدم رعایت زنجیره سرد توقیف و پس از چند مرحله نمونه برداری و آزمایشات دقیق میکروبی و تشخیص بار میکروبی غیراستاندارد توقیف و معدوم شد.

وی گفت: شهروندان برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها و رعایت بهداشت، فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کنند.

رئیس دامپزشکی ساوه تاکید کرد: حمل ونقل فرآورده‌های خام دامی می‌بایست توسط خودروهای سردخانه دار انجام شود و هرگونه تخطی به معنای خدشه به سلامت فرآورده های خام دامی که به مصرف مردم می رسد بوده و عبور از خط قرمز دامپزشکی است و بازرسان این اداره با سازوکار مناسب با هرگونه تخلف برخورد قانونی می کنند.

وی بیان کرد: بازرسان دامپزشکی ساوه علاوه بر نظارتی که در زمینه فعالیت کشتارگاه ها و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی دارند، موضوع کشتار دام به شیوه غیربهداشتی ‌و خیابانی را نیز به صورت جدی رصد کرده و با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

سرمدی اظهار کرد: کارشناسان این شبکه روزانه در حال رصد محموله های ورودی به سطح شهرستان هستند و مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ شکایات و گزارشات خود را با ما در میان بگذارند.

 

نظر شما
ادامه