کد خبر: ۶۰۸۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

دانشجویان دانشکاه آکسفورد از این تصمیم که سرو گوشت گاو و بره در غذاخوری دانشگاه ممنوع شود، حمایت کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، سازمان دانشجویی دانشگاه "آکسفورد" در جلسه هفتگی شورای دانشجویی خود، با ممنوعیت دو سوم از مصرف گوشت و گاو در سالن غذاخوری دانشگاه موافقت و حمایت کرد.

هدف از حمایت از این تصمیم مقابله با چالش‌های تغییرات آب و هوا و زیست محیطی است.

درخواست این سازمان دانشجویی از دانشگاه آکسفورد، ممنوعیت سرو گوشت در مغازه‌ها و سایر ساختمان‌های دانشگاه نیز است.

تصمیم شورای دانشجویی که ۲۲ هزار دانشجو دارد، فعلا تغییری در قوانین دانشگاه ایجاد نخواهد کرد، ولی نقش دانشجویان در فرآیند تصمیم‌گیری دانشگاه را نشان خواهد داد.

با این تصمیم، دانشگاه آکسفورد با دانشگاه رقیب خود یعنی دانشگاه "کمبریج" هم‌جهت خواهد شد. چراکه از پیش از این، دانشگاه کمبریج سرو گوشت گاو در غذاخوری دانشگاه را ممنوع اعلام کرده بود.

در پیشنهاد دانشگاه آکسفورد آمده که شورای دانشجویی دانشگاه برای تشویق و ادامه ممنوعیت مصرف گوشت در دانشگاه، هر دو هفته یک بار باید جلساتی را با مسئولان این دانشگاه برگزار کند.

 از سال گذشته، کترینگ دانشگاه کمبریج با حذف گوشت گاو و گوسفند از منوی غذایی دانشجویان، میزان کربن منتشر شده توسط خود را تا ۱۱ درصد کاهش داد.

از آنجا که در منوی غذایی اخیر این دانشگاه بیشتر غذاها مبتنی بر مواد گیاهی هستند، تیم کترینگ دانشگاه هم در هزینه‌های خود کاهش داشته‌ است.

البته این تغییر در منوی غذایی، فقط خدمات کترینگ دانشگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و وعده‌های غذایی که در سالن‌های غذاخوری کالج‌های دانشگاه مصرف می‌شود را تغییر نمی‌دهد.

تیم کترینگ این دانشگاه خبر داد که در هر کیلو از مواد غذایی خریداری شده، ۳۳ درصد از انتشار گازهای کربن را کاهش داده‌اند.

این تغییرات غذایی تحت تاثیر سیاست‌های غذایی پایدار دانشگاه انجام شد که باعث کاهش مصرف گوشت، افزایش دسترسی به غذاهای گیاهی و به حداقل رساندن زباله‌های مواد غذایی شد.

پیش از این دانشجویان دانشگاه "ادینبرو" هم به این جرگه پیوستند و نسبت به حذف غذاهای گوشتی در رستوران‌ها و کافه‌های دانشگاه، رای‌گیری کردند که ۵۱ درصد موافق بودند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر ناامید بی تدبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
1
با خواندن خبر ، تیتر انتخاب شده برای این خبر چندان مناسب به نظر نمیاد . متاسفانه آنقدر ناخوشی در کشور ما به سر ملت زده که دیگر پرداختن به دلائل چالش های بزرگی مانند گرم شدن کره زمین را افراد فرهیخته این کشور خوشی زیر دل زدن میدانند .
نظر شما
ادامه