کد خبر: ۶۰۸۸۵
تعداد نظرات: ۷ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان یزد طی بازدید از مراکز عرضه سراسر استان یزد، ضمن اذعان به وجود برخی نواقص، شرایط را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، «دکتر علی فاتحی نیا» نظارت بهداشتی را ابزار اصلی دامپزشکی در نیل به سلامت عمومی جامعه و شهروندان خواند و از راه اندازی سامانه نظارت بهداشتی آنلاین تا پایان سال جاری خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: نظارت ها به صورت جدی در حال انجام و جلوگیری از ورود محصولات فاسد و غیر بهداشتی به چرخه مصرف شهروندان و حفظ سلامت عمومی جامعه در اولویت دامپزشکی می باشد.

علی فاتحی نیا تصریح کرد: بازرسی کارشناسان دامپزشکی در کل استان به طور مستمر صورت می گیرد و در همین راستا از مراکز عرضه در سطح شهرستان‌‌های استان بازرسی به عمل آمد تا نواقص و معایب موجود را شناخته و در جهت رفع آنها برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.

وی گفت: توجه شهروندان به خرید از مراکز مجاز و تحت نظر دامپزشکی همچنین دقت به مهر و برچسب دامپزشکی بر روی محصول که نشان دهنده تاریخ تولید و انقضاء می باشد؛ نقش کلیدی در حفظ سلامت عمومی شهروندان دارد.

ایشان در ادامه راه‌اندازی نرم‌ افزار آنلاین بازرسی بهداشتی را اقدامی موثر در اجرایی شدن دولت الکترونیک دانست و تصریح کرد: با توجه به آنکه حفظ بهداشت عمومی جامعه و امنیت غذایی شهروندان با حضور و نظارت های مستمر دامپزشکی محقق می گردد؛ راه‌اندازی نرم‌افزار آنلاین نظارت بهداشتی می تواند باعث صرفه‌جویی در زمان و مدیریت بهتر این مهم گردد.

این مقام مسول ضمن بیان این مطلب که با توجه به اهمیت نظارت بر فراورده های خام دامی در جهت حفظ سلامت و امنیت جامعه، استان یزد نیازمند راه اندازی این سامانه می باشد بیان داشت: این امر در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان قرار گرفته است و در آینده ای نزدیک این امر محقق خواهد شد.

وی گفت: در طول سال هزاران صورتجلسه و بازدید داریم و برای تمام آنها کاغذ زیادی مصرف می‌شود که با راه‌اندازی این سامانه به دنبال حذف کاغذ و صرفه‌جویی نیز هستیم.

نامبرده در زمینه نحوه اجرای این مهم گفت: اجرایی شدن این طرح با نصب نرم افزار و ارسال اطلاعات آنها از طریق گوشی تلفن همراه یا تبلت ممکن می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد در ادامه افزود: شناسنامه دار شدن کلیه مراکز عرضه و در دسترس بودن کلیه اطلاعات آن ها از جمله سوابق اخطار، پلمپ و...‌ در هر زمان از مزایای مهم این طرح می باشد.

 فاتحی نیا گفت: در این سامانه همچنین امکان اعلام برنامه کاری جامع به بازرسان با استفاده از بارکد خوان و GPS وجود دارد.

این مقام مسئول در پایان گفت: با توجه به قابلیت نصب این  نرم افزار بر روی موبایل و یا تبلت امکان گزارش گیری در همه مکان ها و زمان ها وجود دارد و یک سامانه کارآمد محسوب می شود.

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
1
2
همکار یکی از شبکه های دامپزشکی استان اصفهان هم مشابه نرم افزار را طراحی کرد و هم اکنون در اختیار یکی از شبکه ها با ۶۰۰ واحد تحت پوشش قرار دارد اما متاسفانه حمایتی از ان نشد و پیگیری برای توسعه ان صورت نگرفت از حکیم مهر انتظار میرود با درج این مطلب زحمات این همکار نادیده گرفته نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
همکار عزیز زیاد ناراحت نباش همیشه مرغ همسایه غاز هست من در جریان کامل زحمات شما هستم و نرم افزار رو دیدم مطمئنا اگه یکی از پرسنل اداره کل اصفهان اینکار را انجام داده بود حتما در سطح ملی مطرح میشد مشکل اینجاست که این نرم افزار توسط همکار شبکه طراحی شده نه همکاران اداره کل
همکار اداره کل دامپزشکی اصفهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
با شناختی که از مدیر کل محترم استان اصفهان اقای دکتر موحدی دارم ایشان حتما این موضوع را پیگیری خواهد کرد و ضمن حمایا این محصول را کاربردی خواهد ساخت. ایشان در این زمینه بسیار همراه همکاران هستند
مطلع
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
اگه اشتباه نکنم اینطور که شنیدم نرم افزار مورد نظر شما دوستان سال ۹۵ در کاشان مورد بهره برداری قرار گرفت
یعنی در این ۴ سال هیچ حمایتی از این مورد نشده است؟
اگر چنین باشد جای بسی تاسف است
همکار اداره کل دامپزشکی استان همدان
|
Germany
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
3
اداره کل دامپزشکی استان همدان این طرح رو در سال ۹۷ برای نخستین بار در کشور طراحی و ابتدای سال ۹۸ راه اندازی کرد و هم اکنون در سطح شهرستان های استان در حال استفاده است.
ضمن اینکه اداره کل همدان آمادگی لازم جهت انتقال تجربیات و نحوه استفاده از سامانه آنلاین بازرسی (همانند استان یزد) در سایر استان ها را دارد.
Kia
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
3
این طرح و نرم افزار در استان همدان با حمایت همه جانبه مدیر کل محترم دامپزشکی استان همدان حدودا دو سالی هست رسما راه اندازی و مورد استفاده قرار میگیره .و سایر استانها با الگوبرداری از همدان در حال بهره برداری هستن.و ای کاش توسط سازمان دامپزشکی کشور حمایت و اجرای آن در کل کشور و بصورت یکپارچه باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
1
0
مسابقه راه انداختید. کی بود کی بود اول من بودم.......!!!!
نظر شما
ادامه