کد خبر: ۶۰۸۹۳
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر محسن عباسی» افزود: دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان در حال حاضر از حضور ۱۸ نفر متخصص در رشته‌های مختلف بهره‌ می‌برد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «فعالیت دامپزشکی در دانشگاه لرستان از سال ۱۳۷۲ و با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی شروع شد که به صورت یک گروه آموزشی در دانشکده کشاورزی قرار داشت»؛ این را رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان به حکیم مهر می‌گوید.

 «دکتر محسن عباسی» می‌افزاید: «دانشکده دارای بیمارستان تخصصی است که بخش‌های مختلف مورد نیاز از جمله جراحی، مامایی، طیور، رادیولوژی، داخلی دام‌های کوچک و بزرگ، کالبدگشایی، آزمایشگاه و داروخانه در آن وجود دارد.»

حکیم مهر: جناب آقای دکتر، ضمن عرض سلام، لطفا کمی از خودتان برای ما بگویید.

بنده محسن عباسی، دارای دکترای تخصصی علوم تشریحی و اهل مشهد هستم. تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در مشهد طی کردم و دیپلم تجربی گرفتم. در سال ۶۴ در دوره دکترای عمومی دامپزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شدم و پس از آن نیز با چند سال فاصله، در سال ۷۳ در دوره تخصصی دستیاری علوم تشریحی دانشگاه ارومیه مشغول به تحصیل شدم. در سال ۷۷ فارغ‌التحصیل و پس از آن در دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان مشغول به خدمت شدم که این خدمت تا الان ادامه دارد.

حکیم مهر: دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان چگونه فعالیت خود را شروع کرد؟

فعالیت دامپزشکی در دانشگاه لرستان از سال ۱۳۷۲ و با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی شروع شد که به صورت یک گروه آموزشی در دانشکده کشاورزی قرار داشت. از سال ۸۰ در مقطع کارشناسی ناپیوسته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، دانشجو پذیرش گردید. پس از ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله احداث ساختمان مستقل دانشکده دامپزشکی با زیربنایی حدود ۶ هزار متر مربع که آزمایشگاه‌ها، سالن‌ها و همینطور سایر فضاهای آموزشی در آن طراحی شده بود و با جذب متخصصین مربوط، نسبت به پذیرش دانشجو در دوره دکترای عمومی و کارشناسی ارشد انگل‌شناسی و باکتری‌شناسی اقدام شد.

حکیم مهر: از چه سالی دانشجوی دکترا گرفتید و چه تعداد پذیرش دانشجو دارید؟

دانشکده دامپزشکی استان از سال ۹۰ هر سال به صورت مداوم قریب به ۲۵ نفر دانشجو در مقطع دکترای عمومی دامپزشکی پذیرش می‌کند. در حال حاضر دانشکده در مقطع کارشناسی پیوسته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، کارشناسی ارشد انگل‌شناسی و باکتری‌شناسی و دکترای عمومی دامپزشکی دانشجو پذیرش می‌کند.

حکیم مهر: در حال حاضر چند نفر دانشجو مشغول به تحصیل دارید؟

تعداد دانشجویان دانشکده در حال حاضر حدود ۲۵۰ نفر است.

حکیم مهر: از نظر کیس‌های آموزشی که مراجعه می‌کنند، مشکل یا کمبودی ندارید؟

دانشکده دارای بیمارستان تخصصی است که بخش‌های مختلف مورد نیاز از جمله جراحی، مامایی، طیور، رادیولوژی، داخلی دام‌های کوچک و بزرگ، کالبدگشایی، آزمایشگاه و داروخانه در آن وجود دارد. با توجه به وضعیت مناسب دامپروری در شهر و استان، در حال ارائه خدمات آموزشی و درمانی است و مراجعات به بیمارستان به گونه‌ای است که دانشجویان علاقه‌مند از این جهت مشکل جدی ندارند.

حکیم مهر: آیا درصد مشخصی از قبولی فارغ‌التحصیلان دانشگاه در مقطع تخصص یا PhD دارید؟ تعداد اعضای هیات علمی چند نفر هستند؟

دانشکده در حال حاضر از حضور ۱۸ نفر متخصص در رشته‌های مختلف بهره‌ می‌برد که افزایش تعداد اعضای هیات علمی جزء برنامه‌های دانشکده بوده و در آینده نزدیک شاهد تحقق این امر خواهیم بود.

هر ساله با برگزاری آزمون‌های دکترای تخصصی تعدادی از دانشجویان مستعد و علاقه‌مند به رشته‌های مختلف، در این آزمون‌ها پذیرفته شده‌اند که در رشته‌های تخصصی چون رادیولوژی، جراحی، مامایی و... مشغول به تحصیل هستند.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

در خاتمه برای همگان آرزوی توفیق دارم. 

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

نظر شما
ادامه