کد خبر: ۶۰۹۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

حیوان خواهی (زوفیلیا) یک مدل نابهنجاری جنسی است که در آن اشخاص با حیوانات تماس جنسی می گیرند. نوع اتفاقی آن در شبانان و گله داران و مهتران مشاهده می گردد ولی نوع مرضی آن در اشخاص عقب مانده و فاقد شعور و دارای محرومیت های جنسی دیده می شود، بعضی از این منحرفین دچار سادیسم هم بوده و موقع عمل جنسی حیوان را شکنجه نموده و می کشند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ناطقان، زوفیلیا یک بیماری جنسی است که در آن انسان نسبت به حیوانات میل و انگیزش جنسی دارد. این انگیزش حاوی مجسم سازی فانتزی ها و تخیلات جنسی در مورد حیوانات و داشتن رابطه جنسی واقعی با آنان است. ولی نکته مهم این است که اصولا تمام افرادی که زوفیلیا دارند، رابطه جنسی برقرار نمی کنند .

تبعات منفی رابطه جنسی با حیوانات

بدون تردید، برقراری رابطه جنسی با حیوانات سلامتی انسانها و جوامع را در معرض تهدید جدّي قرار می دهد. انجام این عمل غیر انسانی، باعث انتقال یافتن عفونت هایی به انسانها می شود که از این عفونت ها با عنوان زونوز تعبیر می شود .

  عفونت های منتقل شده از راههای مختلفی و به وسیله حیوان به بدن انسان انتقال پیدا می کنند. در بعضی مواقع عفونت هایی در اثر انجام این عمل به وجود می آید که علم پزشکی هم برای مقابله با آن امادگی لازم را پیدا ننموده است .

رابطه جنسی با حیوانات

از ديگر پیامدهای جدّي رابطه جنسی با حیوانات میتوان به واکنش های آلرژیک اشاره نمود. هاری، انگل و قارچ که با اثر گذاری بر روی سیستم عصبی، مرگ اشخاص را در پی خواهد داشت، قسمتی از این مسایل می باشند. گفتنی است که این واکنش های آلرژیک تنها به این موارد محدود و محصور نمی شود. بر این اساس، بروز بیماری های کلیه، قلب، مغز، ریه و کبد، تنها بخشی از پیامدهای نامساعد این عمل شمرده می گردد .

  همینطور باکتری هایی که منجر به مرگ و مننژیت و سرطان که در صورت عدم درمان، مرگ انسان را رقم خواهند زد، از ديگر بیماری های ناشی از برقراری رابطه جنسی با حیوانات می باشد. ناگفته نماند که در کشورهای خاورمیانه، رابطه با حیوانات، به خصوص حیوانات اهلی مثل مرغ، گاو، الاغ و گوسفند بسیار رایج و شایع می باشد. این مسئله علاوه بر ایجاد بیماری های غیر قابل معالجه ، باعث الودگی فراورده ها و گوشت این حیوانات می شود .

  علل روی آوردن بعضی افراد به زوفیلیا

اساساً علل گوناگون و متعددی میتواند بعنوان عامل گرایش اشخاص به چنين اعمالی شناخته شود. ولی بطور کلی، شاید عدم مهیا بودن شرایط برقراری یک رابطه جنسی درست مثل نداشتن شریک جنسی، اصلی ترین عامل بروز چنين انحرافاتی باشد .

  از طرفی، بعضی اشخاص هم به دلایلی مثل تنوع طلبی و یا عدم رضایت از روابط جنسی و ارتباطات زناشویی خویش، به طرف چنين رفتارهایی روی آورند. اما درصدی از علل زوفیلیا یا حیوان خواهی هم، مربوط می شود به احساس کنجکاوی و درک لذت های جدید مثل تجربه رابطه با حیوان که معمولاً بخاطر تجسمات جنسی شخص، ایجاد می گردد .

  درمان زوفیلیا

تمایل به برقراری رابطه با حیوانات که تحت عنوان زوفیلیا شناخته می شود از نظر روانشناسی نوعی اختلال در وضعیت سلامت روانی است که از طريق پیگیری درمانهای روان شناختی قابل بهبود است. از جمله درمان هایی که برای این مشکل بکار گرفته می شود میتوان به درمانهای شناختی- رفتاری، سکس تراپی و درمانهای حمایتی اشاره کرد .

در صورتی که در کنار این مشکل اختلال روان شناختی دیگری مانند بیماری افسردگی یا مشکلات جنسی شدید وجود داشته باشد روانشناس شما را به یک روان پزشک ارجاع خواهد داد تا درمانهای دارویی لازم را هم در کنار فرآیند روان درمانی آغاز کنید .

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
اون از ایدز این از کرونا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
23
40
امام رضا علیه السلام می فرمود : هرگاه که بندگان ، گناهان تازه ای پدید آورند که قبلا مرتکب نمی شدند ، خداوند بلای تازه ای برایشان پیش می آورد که قبلا نمی شناختند.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
8
33
جای تأسف برای اشرف مخلوقات شیطان هم از چنین کاری شرمگین هست
نظر شما
ادامه