کد خبر: ۶۰۹۳۵

گاو هشت ماهه ای که دارای یک پای اضافی روی پشتش است موجب حیرت افراد محلی در چین شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گاوی که با پنچ پا در یکی از روستا‌های چین به دنیا آمده حیرت افراد محلی را برانگیخت. این گاو که پای پنجم آن روی پشتش رشد کرده در خانه یک مرد روستایی در استان شانژی بدنیا آمده است.

اولین بار روز سه شنبه تصاویری از این حیوان در تلویزیون محلی استان شانژی پخش شد. بنا به این گزارش وزن این گاو ۸ ماهه در هنگام تولد ۱۰ کیلوگرم (۲۲ پوند) بوده است. وزن این گاو حالا با مراقبت و رسیدگی‌های صاحبش به ۱۰۰ کیلوگرم (۲۲۰ پوند) رسیده است.

آقای «ژائو» صاحب این گاو گفت که به خاطر اظهارات همسایگان که این حیوان را نشانه بدشانسی دانسته بودند بسیار ناراحت شده بود. ژائو گفت که این گاو را با گاو‌های دیگرش بزرگ کرده و با وجود لمس پایی که در پشت گاو قرار دارد این حیوان قادر به حرکت است.

او با گلایه از همسایگان و افراد محلی گفت که آن‌ها این گاو را نشانه‌ای بدشانسی می‌دانند و همین موضوع موجب ناراحتی وی شده است.

با این حال «لیئو بیژان»، یک متخصص دامداری با درخواست از مردم محلی به پرهیز از ترس و وحشت گفت این گاو دچار یک ناهنجاری با نام «پلی ملیا» است. پلی ملیا، به رشد اندام‌های اضافی گفته می‌شود که بیماری‌ای بسیار غیرمعمول است.

گفتنی است؛ یک مطالعه در سال ۲۰۰۲ نشان داد که از هر ۱۰۰ هزار گوساله متولد شده در جهان کمتر از چهار راس از آن‌ها دارای اندام اضافی هستند.


نظر شما
ادامه