کد خبر: ۶۰۹۴۴

یک حلقه مار جعفری ویک فرد پرنده درخطر انقراض هوبره در طبیعت استان بوشهر رها شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسئول نقاهتگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: کارکنان طبیعت دوست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس پس از دیدن یک حلقه مار در محیط اداری خود، آن را زنده گرفتند و به نقاهتگاه تحویل دادند.

«محمد پاپری زارعی» افزود: این گونه برای شناسایی، نمونه برداری و تشخیص سلامت به واحد بانک ژن و نقاهتگاه حیات وحش استان منتقل شد.

او ادامه داد: این گونه مارجعفری نام دارد که گونه‌ای سمی و به نسبت فراوان در استان است که پس از معاینه به دست دامپزشک، بیومتری و نمونه برداری، در زیستگاه مناسب رها شد.

مسئول نقاهتگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین عنوان کرد: نیروهای سپاه پاسداران در جزیره خارگ یک فرد پرنده در معرض خطر انقراض هوبره را که به علت ضعف جسمانی زمین گیر شده بود به محیط زیست تحویل دادند.

پاپری زارعی افزود: این پرنده پس از انتقال به واحد نقاهتگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، انجام معاینه دامپزشکی و تیمار داری و به دست آوردن قدرت پرواز در زیستگاه مناسب و طبیعی خود رها شد.

او بیان کرد: هوبره ۶۰ سانتیمتر طول دارد در زمره‌ پرندگان حمایت شده است، اما به سبب علاقه شیوخ عرب به شکار آن به وسیله شاهین و بالابان، جمعیت آن کاهش زیادی پیدا کرده است و باید برنامه ریزی دقیق برای حفاظت از این پرنده و جلوگیری از هر گونه شکار صورت گیرد.

 

نظر شما
ادامه