کد خبر: ۶۰۹۸۹

جمعیت بسیاری در تایپه پایتخت تایوان در اعتراض به مصوبات جدید دولت این کشور به خیابان ها آمدند تا از دولت بخواهند تصمیم اخیر در مورد آسانتر شدن محدودیت های واردات گوشت خوک از آمریکا را پس بگیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، خبرگزاری شینهوا روز دوشنبه اعلام کرد سازمان دهندگان این راهپیمایی می گویند حدود ۵۰ هزار نفر یکشنبه در این اعتراض در تایپه پایتخت شرکت کردند.

دولت تایوان چند ماه پیش اعلام کرد، در صورتی که میزان داروهای افزودنی برای پایین آوردن چربی گوشت در محصولات گوشتی خوک آمریکایی پایین تر از سقف مجاز جدید باشد، واردات آن را از ابتدای سال ۲۰۲۱ آزاد خواهد کرد. در حال حاضر واردات گوشت خوک هایی که با خوراک آمیخته با این دارو در آمریکا تغذیه می شوند، به تایوان ممنوع است.

حزب ملی گرا (KMT)، حزب مخالف در تایوان و گروه های مصرف کننده شدیدا با این تصمیم دولت مخالفت کرده و می گویند این تصمیم ایمنی غذایی را به خطر می اندازد.

در نظرسنجی های انجام شده ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان با این تصمیم دولت مخالفت کرده اند.

با این وجود به نظر می رسد که «تسای اینگ ون» رییس تایوان برای پیشبرد این برنامه مصمم است. استدلال خانم تسای این است که این اقدام برای انعقاد یک پیمان تجاری با آمریکا ضروری است.

منابع مرتبط با حزب حاکم می گویند که حساسیت عمومی نسبت به واردات گوشت خوک از آمریکا ممکن است بر محدودیت های وارداتی از سوی دولت روی محصولات ژاپنی هم اثر بگذارد.

دولت تایوان در واکنش به سانحه هسته ای سال ۲۰۱۱ در نیروگاه فوکوشیما دای ایچی روی برخی غذاهای ژاپنی محدودیت هایی وضع کرده است.

 

نظر شما
ادامه