کد خبر: ۶۱۰۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی با تایید خبر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان گفت: پس از چند گزارش از سطح تالاب و هشدار‌های قبلی سازمان دامپزشکی مبنی بر شیوع بیماری در کشور‌های شمالی همسایه ایران، سازمان محیط زیست پایش گسترده‌ای را در سطح تالاب‌های کشور آغاز کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبکه خبر، «میرزایی» در ارتباط تصویری با برنامه پیگیری گفت: چون در سال ۹۵ هم تالاب میقان درگیری این بیماری شد و تلافات سنگینی هم داشت فعالان محیط زیست ما به نحوه عملکرد و مواجهه با لاشه و حرکات پرندگان آشنایی داشتند و به محض آنکه در هفته گذشته بی حالی پرندگان را از نوع غاز خاکستری مشاهده کردند پایش تشدید شد.

وی افزود: متاسفانه اولین لاشه روز جمعه به دست آمد و این لاشه تحویل سازمان دامپرشکی شد و روز جمعه ساعت ۷ عصر سازمان دامپزشکی آزمایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بر روی لاشه را مثبت اعلام کردند.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی گفت: تا کنون ۵۰۰ هکتار از تالاب پایش شده است و حدود ۴۵ لاشه دفن شده اند و اکنون نیز تیم‌های عملیاتی در منطقه حضور دارند و تمام تلاش خود را برای کنترل بیماری در تالاب بکار گرفته اند تا مانع انتشار آن شوند.

آقای میرزایی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از انتشار بیماری بر اساس پروتکل‌های بهداشتی وظیفه سازمان بهزیستی دفن بهداشتی لاشه هاست و به واحد‌های مرغداری هم جوار هم هشدار داده شده است که باید ایمنی زیستی خود را رعایت کنند و اطلاع رسانی به دهیاران و اهالی روستا‌های هم جوار هم انجام شده است.


خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
United States of America
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
با تشکر از زحمات دامپزشکی
نظر شما
ادامه