کد خبر: ۶۱۰۲۵

یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص تخم شتر مرغ گفت: هر عدد تخم شترمرغ حاوی ۲۰۰۰ کالری و معادل ۲۰ عدد تخم مرغ است و طعم، میزان چربی و پروتئین آن با تخم مرغ تفاوتی ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «رومینا اکبری» با بیان اینکه میزان کلسترول تخم شترمرغ بسیار پایین و حاوی اسیدهای چرب غیراشباع است، ادامه داد: مقدار ویتامین های B۶ ،B۵ ،E و منگنز آن از تخم مرغ کمتر اما میزان سلنیوم آن بالا و حاوی فسفر و روی است.

وی تخم شترمرغ را مفید برای درمان کم خونی و فقر آهن دانست و اظهار کرد: تخم شترمرغ به علت شاخص گلاسیمی پایین، برای بیماران دیابتی و افراد مبتلا به کم کاری تیروئید مفید است همچنین این ماده مغذی سرشار از امگا۳ بوده و برای بیماران قبلی و عصبی و نیز ورزشکاران توصیه می شود.

این کارشناس ارشد تغذیه همچنین درباره خواص گوشت شترمرغ مطرح کرد: کم بودن چربی بین ماهیچه ای گوشت شترمرغ یکی از خواص مهم آن به شمار می رود بنابراین مصرف متعادل آن برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند یا از بیماری قلبی، عروقی رنج می برند، مفید است.

وی جلوگیری از لخته شدن خون، افسردگی و نیز پیشگیری از بیماری های عصبی را از دیگر فواید این گوشت به علت دارا بودن اسید چرب و غیراشباع امگا۳ دانست و بیان کرد: ️میزان آهن این گوشت تقریباً به اندازه گوشت گاو و بسیار بیشتر از گوشت مرغ است و آهن مناسبی را برای افراد کم خون و زنان باردار فراهم می کند.

اکبری با اشاره به دارا بودن مواد معدنی ضروری مانند روی، منیزیم و ویتامین های B۱ ،B۲ و نیاسین در گوشت شترمرغ گفت: به علت خواص رژیمی و ترکیبات شیمیایی مناسب گوشت شترمرغ، این گوشت به ورزشکاران به ویژه افرادی که دارای فعالیت طولانی مدت هستند و افرادی که تازه بیماری شان بهبود یافته و همچنین جوانان توصیه می شود.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد وجود اسید چرب امگا۳ در گوشت شترمرغ در مقایسه با اسید چرب غیراشباع امگا۶ تأثیرات مفیدی در جلوگیری از لخته شدن دارد، از پایین بودن میزان سدیم در گوشت شترمرغ خبر داد و اظهار کرد: این ویژگی امکان استفاده از آن را برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند، فراهم می سازد.

 

نظر شما
ادامه