کد خبر: ۶۱۰۲۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

وزارت جهاد کشاورزی در تامین نهاده‌های دامی کشور ضعیف عمل کرده است و نمی‌تواند در این شرایط، مقصر را وزارت صمت بداند و از کنترل اوضاع بازار دام و طیور و مدیریت توزیع نهاده‌های دامی شانه خالی کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادار اقتصاد، «سید جواد حسینی کیا» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش قیمت کالا‌های اساسی و نقش مخرب دلالان در افزایش تورم در جامعه اظهار داشت: تامین نهاده‌های دامی یکی از الزامات برای کنترل قیمت‌ها محصولات پروتئینی همچون مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، شیر و... است و متاسفانه با توجه به هرج و مرج به وجود آمده در طول ماه‌های گذشته در بازار نهاده‌های دامی و نقش مخرب دلالان جهت فروش این نهاده‌ها با قیمت بالا به تولیدکنندگان و دامداران، امروز با بحرانی همچون افزایش قیمت سرسام آور مرغ مواجه هستیم که نسبت به ماه‌های گذشته، رشد قیمتی زیاد و تعجب آوری داشته است.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در تامین نهاده‌های دامی کشور ضعیف عمل کرده است و نمی‌تواند در این شرایط، مقصر را وزارت صمت بداند و از کنترل اوضاع بازار دام و طیور و مدیریت توزیع نهاده‌های دامی شانه خالی کند و یقینا همین روند باعث خواهد شد که وزیر جهاد کشاورزی توسط نمایندگان مجلس استیضاح شود و به نمایندگان ملت پاسخگو باشد که چرا امروز شاهد افزایش بی رویه قیمت‌ها هستیم.

حسینی کیا با اشاره به اینکه مشکل تامین نهاده‌های دامی کشور باید سریعتر مرتفع شود، تاکید کرد: متاسفانه آشفتگی در بازار نهاده‌های دامی و عدم مسئولیت پذیری مسئولان مربوطه و دولتی باعث شد که امروز شاهد بحران در بازار مرغ، گوشت قرمز و شیر و ... باشیم و امروز قدرت خرید مردم در جهت تهیه مایحتاج زندگی شان کاهش شدیدی یافته و اقشار ضعیف جامعه توانایی خرید گوشت و مرغ با این قیمت بالا را ندارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه صادرات مرغ در شرایط فعلی باید ممنوع شود، افزود: باید با تخصیص ارز دولتی در جهت واردات نهاده‌های دامی، طوری مدیریت کرد که این نهاده‌ها با قیمت ارزان به دست تولیدکننده و دامدار برسد و هر فردی که در این میان با دلالی و سوداگری به دنبال کسب سودکلان به ضرر مردم است، برخورد شدیدی توسط دستگاه قضا صورت بگیرد تا از این پس، امنیت غذایی مردم به سخره گرفته نشود.

وی با اشاره به اینکه باید مسئولان دولتی طوری برنامه ریزی و مدیریت بر بازار داشته باشند تا شاهد کوچک‌تر شدن سفره مردم نباشیم، تصریح کرد: مسئولان دولتی باید رفتارشان در جهت کنترل قیمت‌ها را تصحیح کنند چرا که روند افزایش یکباره محصولات پروتئینی نشان از بی تدبیری دارد و واقعا مردم در این شرایط سخت اقتصادی، مطالبه‌ای همچون ساماندهی امور اقتصادی کشور را دارند.

حسینی کیا در پایان با تاکید بر اینکه باید با مدیریت صحیح، شاهد تثبیت قیمت‌ها باشیم، تاکید کرد: مردم انتظار دارند که مسئولان در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور اقدامات موثر و ارزنده‌ای انجام دهند و تثبیت قیمت‌ها و کاهش تورم، مطالبه اصلی مردم است و مجلس به طور تخصصی در راستای تحقق بخشی به این مطالبات قدم برمی دارد و نیاز است که مسئولان دولتی برای بهبود شرایط، گام موثری بردارند تا اثراتش را در سفره مردم ببینیم.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
تیشون خودشونم کم کوتاهی نداشتن.
صنعت دام و طیور کشور چند ماه هست که ورشکستگی این صنعت بزرگ را هشدار میدهد و متذکر میشود، ایشان و سایر همکاران و وزیر و همه به یک اندازه مسئول هستند.
دو ماه پیش هم ایشان نماینده بودن و هم اوشان وزیر و هم مرغداران تجمعات اعتراضی داشتند. کدام بحال تولید فکر کردند؟
مستخدم
|
Germany
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
1
باید وزیر جهاد و مدیران ناکارآمد آن از جمله دامپزشکی برکنار شوند تا درس عبرتی بر مدیران ....... گردند ... نمایندگان به داد مردم برسید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
1
تازه در مرز استیضاح...
وای به این میزان........، در هرجای دیگه حتی اتیوپی با یک ذرت آلوده، وزیر محاکمه میکردن، فقط در وزرات کشاورزی ماست که از ذرت و شیر و دام مولد و نهاده و واکسن و قیمت مرغ و گوشت و..... تازه میرن مرز استیضاح.

وای بر ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
2
جالب بدانید همین نمایند ه ها با دخالت های که برای انتصاب مهرهایشان داشتن بیشترین فشار رو به این وزارتخانه وارد کردن و صد البته این سوء مدیریت ها فرصت مناسبی هست که این فشارها بیشتر شود.خدا فقط میتونه بداد مردم برسه
نظر شما
ادامه