کد خبر: ۶۱۰۵۱
 

مقامات لیتوانی روز پنجشنبه از وجود ویروس کرونا در یک دامداری پرورش راسو در مرکز این کشور خبر دادند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما‏، مقامات لیتوانی روز پنجشنبه از وجود ویروس کرونا در یک دامداری پرورش راسو در مرکز این کشور خبر دادند. سازمان دامپزشکی این کشور اعلام کرد آزمایش کرونای یک نفر از کارکنان این دامداری نیز مثبت شده است .

رئیس این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نتایج نشان می‌دهد ممکن است کرونا از یکی از کارکنان به راسو‌های دامداری منتقل شده باشد».

دستگاه‌های وابسته به سازمان دامپزشکی این کشور اعلام کردند به زودی ده‌ها راسو کشته خواهند شد، اما در حال حاضر کشتار جمعی راسو‌ها مد نظر نیست .

پس از اعلام وجود ویروس کرونا در دامداری‌های پرورش راسو در اروپا، لیتوانی این ماه آزمایش‌هایی را در این مزارع آغاز کرد. دانمارک دو سوم از گله‌های خود را که در بین آنها بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون رأس راسو بود‏، از بین برد. ایرلند نیز برای امحاء راسو‌ها آماده است .

این پستاندار کوچک که به علت خزش پرورش داده می‌شود، تا به امروز، تنها حیوانی است که ابتلایش به کرونا ثابت شده است‏ و می‌تواند انسان را آلوده کند. دانشمندان درباره خطر جهش ویروس کرونا نزد این حیوانات هشدار داده اند که می‌تواند به شکل بالقوه بر مؤثر بودن واکسن‌های آینده کرونا اثرگذار باشد .

نظر شما
ادامه