کد خبر: ۶۱۰۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: کشتارهای غیرمجاز دام در مبادی ورودی شهرهای استان انجام می‌شود که برای سلامتی مردم مضر بوده و قطعاً با این افراد برخورد قاطع صورت می گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سفیرافلاک، «دکتر مصطفی زبردست» اظهار داشت: مجموعه دامپزشکی دارای دو شرح وظایف است قسمت عمده وظیفه ما مربوط به کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی درحوزه دام، طیور و آبزیان است که هم بیماری های واگیر دار و هم بیمارهای مشترک بین دام و انسان را در برمی‌گیرد.

وی افزود: بخش دیگر وظیفه مربوط به وظایف حاکمیتی و نظارتی است که نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از ابتدای تولید تا فرآوری و عرضه را شامل می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان عنوان کرد: در سراسر شهرهای استان کشتارگاه های دام فعال است که تعدادی از این کشتارگاه‌ها در تملک شهرداری است و تعدادی مربوط به بخش خصوصی است که کار نظارت شرعی و بهداشتی توسط نمایندگان دامپزشکی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کشتارهای غیرمجاز در مبادی ورودی شهرها اتفاق می‌افتد که سازمان دامپزشکی کشور این نوع کشتارها را برای سلامتی مردم مضر و خطرناک می‌داند و در این راستا جلسات متعددی با مراجع قضایی برگزار و پرونده این افراد بارها به این مراجع ارسال شده و قطعاً برخوردهای شدیدی خواهد شد.

زبردست خاطرنشان کرد: استقبال مردم از کشتارهای غیرمجاز در ورودی‌های شهر دارای ریشه فرهنگی است و بخشی از آن نیز به بحث اشتغال مربوط است، باید اطلاع رسانی‌هایی از طریق رسانه‌ها و مجموعه دانشگاه و وزارت بهداشت انجام شود تا مردم برای حفظ سلامت خود به سمت اینگونه کشتارها نروند و فرآوردهای گوشتی را از مراکز مجاز تهیه کنند.

وی بیان کرد: طبق قوانین شهرداری‌ها، کشتار دام در اطراف شهرها مصداق مزاحمت‌های شهری است و شهرداری‌ باید با این گونه کشتارها برخورد کنند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
1
1
برخورد قاطع اونم دامپزشکی ؟؟؟
........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
هیچ نهادی از دامپزشکی پشتیبانی نمیکند و دامپزشکی نیز پشتوانه قانونی برای جمع اوری این وضعیت ندارد .
نظر شما
ادامه