کد خبر: ۶۱۱۱۳

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دریافت نشان حلال استاندارد از سوی واحدهای تحت نظارت دامپزشکی تاییدی بر حلیت و سلامت محصولات غذایی و فرآورده های خام دامی تحت نظارت این اداره کل است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، «دکتر مهدی حسینی» مدیرکل دامپزشکی استان در جلسه ای با محبی مدیرکل استاندارد استان و حجة الاسلام والمسلمین سجادی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان با رعایت پروتکل های بهداشتی دیدار کرد.

در این دیدار، دکتر مهدی حسینی گفت: اهمیت نظارت بهداشتی و شرعی در کنار هم دلیلی بر تایید سلامت و حلیت محصول تولیدی و ارائه غذای سالم و حلال به مصرف کننده است که با همکاری و همراهی دستگاه های مرتبط به ویژه اداره استاندارد در راستای اخذ نشان حلال، بهتر می توان به این مهم دست یافت.

در ادامه، نماینده ولی فقیه در دامپزشکی استان به ارائه گزارشی از روند حلیت در فرآورده های خام دامی در کشتارگاه ها با به کارگیری ناظرین و ذابحین شرعی آموزش دیده پرداخت که از ملزومات اساسی و مراحل اصلی دریافت نشان استاندارد حلال در این واحدها می باشد.

در این جلسه، محبی مدیرکل استاندارد استان بیان داشت: دامپزشکی یکی از دستگاه های بسیار همگام و همراه با اداره استاندارد است و در این راستا تعاملات بسیاری بین دامپزشکی و اداره استاندارد وجود دارد که به تازه گی تفاهم نامه هایی درخصوص همکاری و افزایش این تعاملات کاری منعقد شده است.

ایشان با ارائه پیشینه گواهی استاندارد حلال در دنیا و ایران و ذکر اهمیت این نشان در مصرف و صادرات صنایع غذایی، آرایشی بهداشتی و دارویی در بین کشورهای اسلامی، به بیان و معرفی مراحل دریافت این گواهی توسط واحدهای کشتارگاهی و شیلاتی متقاضی پرداخت.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان در حوزه صنایع غذایی پیشگام و موفق بوده و دارای توانمندی های بالایی در زمینه هایی همچون تن ماهیان با کیفیت و برند عالی در حوزه بندر کنارک و چابهار می باشد و با توجه به وجود واحدهای کشتارگاهی و شیلاتی مرتبط با دامپزشکی و ظرفیت خوبی که برای اخذ نشان استاندارد حلال دارند می توان رونق چشمگیری در صادرات این محصولات را شاهد بود.

محبی عنوان کرد: اداره استاندارد در راستای تحقق اهداف و به ویژه گسترش فرهنگ کسب نشان حلال به صورت تمام قد آماده همکاری با دامپزشکی بوده تا بتوان ظرفیت های موجود در این حوزه را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان نیز آمادگی خود را در همکاری و هماهنگی برای تحقق اهداف مشترک در جامعه اعلام و ابراز داشت: دامپزشکی با آموزش، افزایش آگاهی افراد و ایجاد انگیزه برای دریافت گواهی استاندارد در حوزه های مرتبط با دامپزشکی، زمینه را برای دریافت گواهی استاندارد حلال توسط واحدهای زیر مجموعه دامپزشکی و ارائه محصولات و فرآورده های خام دامی باکیفیت، سالم و حلال فراهم می نماید.

در پایان حجة الاسلام و المسلمین سجادی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان عنوان داشت: در بیان جایگاه نشان استاندارد حلال همین بس که در قرآن و آموزه های دینی نیز به غذای پاک و حلال اشاره شده و جای خوشحالی است که مورد توجه مسئولین قرار دارد و دامپزشکی و اداره استاندارد را دو نهاد موثر در امنیت غذایی جامعه دانست و درخواست تعامل و هم اندیشی بیشتر در راستای تحقق این امر خطیر در جامعه را عنوان داشت.

 
نظر شما
ادامه