کد خبر: ۶۱۱۲۱

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران از تصمیم جدید محیط زیست این استان برای جلوگیری از مفقود شدن حیوانات و پرندگان در باغ‌وحش‌ها و مراکز نگهداری حیوانات خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «محمد کرمی» با اشاره به وضعیت نظارت و پایش مراکز نگهداری حیوانات در تهران به‌خصوص باغ پرندگان و باغ وحش ارم در شرایط شیوع کرونا اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، وضعیت سلامتی حیوانات در باغ وحش ارم و باغ پرندگان به طور مرتب رصد، نظارت و پایش می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تمامی مراکز نگهداری حیوانات در استان تهران توسط یک تیم کارشناسی و مسئولان محیط زیست پایش می‌شوند، گفت: باید در شرایط شیوع بیماری کرونا، نظارت‌های دقیق‌تری بر حیوانات در مراکز نگهداری داشته باشیم تا شاهد تلف شدن آنها نباشیم و پس از شکست کرونا نیز بتوانیم از این سرمایه‌های طبیعی و زیست‌محیطی بهره‌برداری‌های لازم را داشته باشیم.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران همچنین از تعطیلی تمام مراکز نگهداری حیوانات در استان تهران، طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و افزود: فعلاً مراکز نگهداری حیوانات، از جمله باغ پرندگان و باغ وحش ارم برای بازدید عموم تعطیل است اما نظارت‌ها و پایش‌های هفتگی از وضعیت سلامت حیوانات در این مراکز صورت می‌گیرد.

کرمی اضافه کرد: بازگشایی مراکز نگهداری حیوانات، به‌ویژه باغ پرندگان و باغ وحش ارم برای بازدید عموم منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست اما نکات و پروتکل‌های بهداشتی در این مجموعه‌ها جهت نگهداری از حیوانات به خوبی رعایت می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از مفقود شدن حیوانات یا پرندگان در مراکز نگهداری حیوانات در استان تهران، در اقدام جدیدی بر روی گونه‌های مهم و ملی از جمله فلامینگو، پلیکان، قو، عقاب و شاهین یا حتی گونه‌هایی از کبوتران، پلاک‌گذاری کرده‌ایم تا از مفقود شدن آنها جلوگیری کنیم؛ این پلاک‌ها به گونه‌ای طراحی شده که در همه نقاط کشور و در سایر کشورها نیز قابلیت شناسایی و رهگیری دارد.

 

نظر شما
ادامه