کد خبر: ۶۱۱۶۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

رئیس شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد از شروع طرح واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های سنگین با واکسن‌های بهادار وارداتی خبر داد و گفت: متأسفانه با وجود گذشت چند هفته از شروع، این طرح با استقبال بسیار ضعیف گاوداران مواجه بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صبح توس، «وحید احمدی» اظهار داشت: بیماری تب برفکی به‌عنوان یک بیماری ویروسی به شدت مسری یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های صنعت دامپروری کشور است که در صورت بروز باتوجه‌به ماهیت ویروسی و انتشار سریع آن، می‌تواند خسارت اقتصادی سنگینی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی با علائمی چون تب بالا، کاهش اشتها، لنگش، افزایش ترشحات، تاول‌های دهانی و... سالیانی در چند نوبت خساراتی به دامداران شهرستان وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: انجام واکسیناسیون می‌تواند از بروز مشکلات و خسارات احتمالی جلوگیری کند.

رئیس شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه متأسفانه با وجود گذشت چند هفته از شروع، این طرح با استقبال بسیار ضعیف گاوداران مواجه بوده است، تصریح کرد: اجرای واکسیناسیون همچنان از طرف دامپزشکی شهرستان در صورت استقبال گاوداران ادامه خواهد داشت و این افراد می‌توانند جهت هماهنگی لازم با شماره تماس 57728220 تماس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در صورت واکسینه شدن دام‌های حساس، رعایت نکات قرنطینه‌ای و بهداشتی می‌توان از بروز تب برفکی پیشگیری کرد و به مهار کامل بیماری کمک کند، اذعان کرد: بیماری تب برفکی در صورت بروز می‌تواند به یکی از موانع اصلی تولید شیر و گوشت و تجارت دام و فرآورده‌ها خام دامی تبدیل شود.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
1
احسنت ودرود بردکتر احمدی عزیز
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
وقتی سالها دامدار همه چیز و نهاده رو برای دامش با قیمت بالا میخره اما به واکسن و خدمات دامپزشکی که میرسه به خاطر فرهنگ سازی غلط سازمان دامپزشکی همش به رایگان بودن عادت کرده نتیجه این میشه که هم بیماری در آینده نزدیک غوغا میکنه و هم شان و منزلت دامپزشکی در طول این مدت به لجن کشیده شده.
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
اشکلال نداره یک بار که بیماری اتفاق افتاد همه یاد میگیرن باید بهادار. تزریق کنن
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
باید یارانه به کل از دارو واکسن برداشته بشه
نظر شما
ادامه