کد خبر: ۶۱۱۹۵

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: فیلمی در فضای مجازی با محتوای توزیع مرغ منجمد تاریخ مصرف گذشته در اهواز منتشر شده است که صحت ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، «مصطفی کنارکوهی» مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: طی روز‌های گذشته فیلمی در فضای مجازی مبنی بر توزیع مرغ منجمد تاریخ مصرف گذشته در یکی از فروشگاه‌های اهواز از سوی فردی با هویت نامعلوم منتشر شده است.

او افزود: در این کلیپ، فرد مذکور مدعی است که مرغ منجمد توزیع شده با تاریخ مصرف ۱۰ فروردین ۹۹ فاسد بوده و همین امر موجب تنویر افکار و تشویش اذعان عمومی شده است.

کنارکوهی اظهار داشت: تاریخ درج شده روی بسته مرغ منجمد، تاریخ کشتار، آماده سازی، بسته بندی و انجماد آن در کشتارگاه تعیین می‌شود و عمر ماندگاری مرغ منجمد در دمای منفی ۱۸ درجه سانتیگراد به مدت یک سال بوده که براساس مستندات علمی و در صورت رعایت شرایط نگهداری، هیچگونه تغییر کیفی و کمی در مرغ منجمد به وجود نمی‌آید.

این مقام مسئول تصریح کرد: همانگونه که بار‌ها از طریق رسانه‌های گوناگون اعلام شده، در تولید مرغ گوشتی هیچگونه هورمونی مصرف نمی‌شود، چرا که مصرف اینگونه فرآورده‌ها بسیار هزینه بر بوده و مقرون به صرفه نیست؛ لذا یادآور می‌شود که هر سال پایش‌ها و بررسی‌های متعددی جهت بررسی سلامت فرآورد‌های خام دامی از طرف اداره کل دامپزشکی استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان بیان داشت: انتشار مطالب خلاف واقع و غیرکارشناسانه نظیر موارد مطرح شده در کلیپ موجب تشویش اذهان عمومی جامعه و برهم زننده امنیت روانی مصرف کنندگان می‌گردد، همچنین خسارات جبران ناپذیری به تولید کنندگان که در خط مقدم اقتصاد مقاومتی حضور دارند، وارد می‌شود، به همین دلیل این اداره کل بر خود لازم می‌داند نسبت به پیگیری موضوع از طریق مجاری قانونی اقدام نماید.

کنارکوهی در پایان از شهروندان خواست در مصرف فرآورد‌های خام دامی نظیر؛ گوشت، مرغ، تخم مرغ، ماهی و... فاقد تائیدیه‌های لازم بهداشتی از جمله؛ برچسب و آرم سازمان دامپزشکی خودداری کرده و در هنگام خرید نسبت به کنترل تاریخ تولید و انقضا توجه نمایند، همچنین در صورت ایجاد هرگونه ابهام و یا شبه در خصوص فرآورد‌های خام دامی خریداری شده می‌توانند به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها در سراسر استان خوزستان مراجعه کنند.

 

نظر شما
ادامه