کد خبر: ۶۱۲۱۵
 

مسئول روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست سقز با اشاره به مشاهده چند قلاده گرگ در محلات حاشیه شهر سقز نسبت به حضور این قبیل حیوانات وحشی در مناطق مسکونی برای پیدا کردن غذا هشدار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، مسئول روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست سقز با بیان اینکه در شب‌های اخیر شهروندان چند قلاده گرگ را در محلات حاشیه شهر مشاهده کرده‌اند، گفت: مردم بویژه هنگام تردد در شب بیشتر مراقب باشند.

 «آکو محمدی» با اشاره به اینکه چند قلاده گرگ در محلات حاشیه مشاهده شده است، افزود : بعد از بارش سنگین برف و نبود غذا، ورود گرگ و وحوش دیگر به مناطق شهری طبیعی است.

محمدی گفت : مردم هنگام گذاشتن زباله در معابر عمومی بویژه در شب هوشیار باشند و اگر احیانا گرگ یا وحوش دیگری را مشاهده کردند سریعا با شماره تلفن ۳۶۲۲۲۷۶۶ تماس بگیرند تا محیط بانان برای دور کردن وحوش از مناطق مسکونی اقدام کنند.

محمدی از شهروندان سقزی خواست در ساعات پایانی شب و ابتدای صبح از تردد‌های غیرضروری در حاشیه شهر خودداری کرده و در صورت مشاهده اینگونه حیوانات از هر برخورد تهاجمی یا حساسیت بر انگیز پرهیز کنند تا آسیبی متوجه آنها نشود.

در چند شب گذشته مردم چند قلاده گرگ را در مناطقی از حاشیه شهر از جملە قوخ، فاز یک فرهنگیان، گولان و حتی مرکز شهر مشاهده کردند. گرگ و دیگر وحوش هنگام فرا رسیدن فصل سرد و بارش برف بخاطر نبود غذا در زیستگاه‌ها به مناطق شهری بویژه اطراف سطل‌های زباله هجوم می‌آورند .

 

نظر شما
ادامه