کد خبر: ۶۱۲۲۶
 

تعداد زیادی از پپتیدهای طبیعی شناسایی شده در سموم از حیوانات، مانند مارها، عقرب ها، زنبورها و عنکبوت ها، کاهش التهاب، تنظیم انتشار گلوتامات، اصلاح سطح انتقال دهنده عصبی، فعال سازی کانال یونی بلوک، کاهش تعداد پروتئین سنگدانه ها، و سطح عوامل محافظت از نور را افزایش می دهد. بنابراین این اجزای سم به عنوان ابزاری درمانی برای کند کردن یا حتی توقف تولید مجدد عصب پتانسیل دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از جام جم آنلاین، بسیاری از مسائل تکنولوژیکی برای غلبه برآن ها وجود دارد ، زیرا بدست آوردن و توصیف پپتیدهای زهر به سختی انجام می شود و مقدار به دست آمده از منابع طبیعی برای انجام همه آزمایشات و آزمایشات لازم ناکافی است.

خوشبختانه، پیشرفت های فن آوری در مورد بیان پروتئین ناهمسان و همچنین سنتز شیمیایی پپتید به ارائه مقادیر کافی کمک می کند و اجازه می دهد مواد شیمیایی و دارویی از این ترکیبات طبیعی استفاده شود. بنابراین، تمرکز اصلی این بررسی برجسته کردن امیدوار کننده ترین مطالعات ارزیابی سموم حیوانی به عنوان ابزار درمانی برای درمان طیف گسترده ای از بیماری های تخریب عصبی ، از جمله بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، ایسکمی مغز، گلوکوم، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و مولتیپل اسکلروزیس است.

ارگانیسم های زنده باید با محیط های مختلف سازگار شوند و با رقابت با موجودات دیگر روبرو شوند، زیرا همه گونه ها با انتخاب طبیعی به چالش کشیده می شوند. در طی تکامل، گونه های مجهز به صفات خاص که نوعی منفعت را در مورد نیازهای اساسی خود به ارمغان می آورند، نسبت به سایر گیاهان برتری دارند. از این رو سموم از محصولات طبیعی هستند.

بر این اساس، سموم و زهرها به طور مستقل تکامل یافته اند و می توانند در چندین گونه مختلف از جمله گیاهان، میکروب ها، گیاهان تنفسی، نرم تنان، بندپایان و خزندگان یافت شوند. این سموم حاوی مولکولهای مختلفی از جمله یونهای معدنی، پروتئین ها، نوکلئوتیدها و آنزیم ها هستند و می توانند تأثیرات زیادی مانند خونریزی، نکروز یا مسمومیت عصبی را ایجاد کنند.

ارگانیسم ها در بیشتر موارد، سموم خود را به عنوان بخشی از استراتژی های درنده و دفاعی، در یک فرآیند هم تکامل مداوم و طولانی تکامل می بخشند. به عنوان مثال، مقاومت در برابر سم مار توسط برخی از طعمه ها یا شکارچیان مار در طول تکامل چندین بار بیدار می شود.

از آنجا که تجزیه و تحلیل گونه های مختلف تنوع مولکولی زیادی را در رابطه با عناصر فیزیولوژیکی مانند آنزیم ها، کانال ها، گیرنده ها و سایر اهداف بالقوه سموم نشان می دهد، به راحتی می توان درک کرد که تکامل را می توان مسئول چنین ترکیب متنوعی از سموم دانست که این عناصر را هدف قرار داده است. سموم موجود در این سموم بسیار خاص و قوی هستند. علاوه بر این ، اثرات اجزای آنها اغلب هم افزا هستند ، و با توجه به افزایش متابولیسم تولید سم، سازگاری مهمی برای کاهش میزان زهر توزیع شده است.

انسان ها همراه با حیوانات سمی تکامل یافته اند و به همین ترتیب، بسیاری از سموم حیوانی با گونه های ما ترکیب شده اند. علاوه بر این، تولید حیوانات در گذشته بوده است و هنوز هم یک مسئله جهانی است و یکی از علل عمده مرگ و میر است. به این ترتیب ، تحقیقات در مورد سموم و سموم حیوانات در ابتدا بر خنثی سازی اثرات سموم و درمان آلودگی حیوانات بود.

با این حال، در سال 1781 ، طبیعت شناسی ایتالیایی تحقیقات در مورد اثرات سم مار در برابر انعقاد خون را آغاز کرد. بعداً ، در دهه 1890 ، اولین درمان ضد حاملگی توسط دانشمندان آلبرت کالمت، سزار آگوست فیسالیکس و گابریل برتراند ایجاد شد. با این حال، با گسترش دانش در مورد فیزیولوژی سموم و سموم، از دشمن به دوست، این مواد به منابع ارزشمندی برای تحقیقات علمی تبدیل شدند.

 

نظر شما
ادامه