کد خبر: ۶۱۳۰۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از امتناع مرغداری‌ها برای فروش مرغ با قیمت مصوب ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان به کشتارگاه‌ها خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، «دکتر حمیدرضا زبنلی» مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در نشست کمیته نظارت بر توزیع مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی که در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، گفت: مرغداری‌ها از فروش مرغ با قیمت مصوب ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان به کشتارگاه‌ها امتناع می‌کنند.

وی افزود: در استان قزوین روزانه ۶۰ مجوز خروج مرغ صادر می‌شود که ۲۰ مجوز آن مربوط به این استان است.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه استان‌های قزوین، البرز و تهران بیش از ۳۰ سال است که وابستگی اقتصادی با یکدیگر دارند، گفت: در موضوع تأمین مرغ باید به سه استان قزوین، تهران و البرز، به صورت یکپارچه نگریست.

زینلی خاطرنشان کرد: مجوز جوجه ریزی در کشور کاهش پیدا کرده است و اگر با استان‌های تهران و البرز یکپارچه شویم، مازاد مرغ تولیدی استان قزوین را می‌توانیم به این دو استان هدایت می‌کنیم.

قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین هم در این نشست با تأکید بر نظارت بر سیستم توزیع کالا در استان گفت: دستگاه قضایی برای کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار در کنار دولت است.

وی افزود: اگر کالایی کمیاب شود، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند و در این بین، هم تولیدکننده نگران هزینه‌های تولید است و هم در حق مصرف کنندگان اجحاف می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین با بیان اینکه نوسان موجود در بازار مرغ، کشوری است، خاطرنشان کرد: استان‌های همجوار، به ویژه تهران، در موضوع افزایش قیمت مرغ در استان قزوین مؤثر بودند.

قاسمی تأکید کرد: باید بر روی بازار قزوین، نگاه استانی و فرا استانی داشت.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین، اطلس کالا‌ها می‌تواند شرایط استان قزوین را در عرصه تولید و توزیع نشان دهد تا نظارت‌ها بر روند صحیح تولید و توزیع دقیق‌تر شود.

قاسمی گفت: بخشی از مرغداری‌های استان از نهاده‌های دولتی استفاده می‌کنند و این مرغداری‌ها حق تعیین قیمت برای مرغ را ندارند و باید با نرخ مصوب عرضه شود.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
سوبسید دادن دولت از جیب تولید کننده به مصرف کننده در کائنات بگردی نوبره . خدا باعث و بانی این اوضاع رو هر چه زودتر ببره بهشت تا هم ملت راحت بشن هم خودش یک مقدار استراحت کنه. مدیران محترم فکرمیکنند مرغ هوازیه و فوتوسنتز میکنه .
مرغدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
هر جا بری بگی جنسی تولید میکنیم که برا مون 60 هزارتومان درمیاد و مجبورمون میکنند بفروشیم 50 هزارتومان ، و انتظار دارند دوباره هم تولید کنیم و ما هم تولید میکنیم ، میدونید چیکار میکنند؟
حتما کاری نمیکنند. خلایق هرچه لایق . تا اسب نباشه اسب سوار نیست.
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
والا قیمت گذاری دستوری دیگه ندیده بودیم
اقای دکتر از جنابعالی که مثلا باید در جریان جزئیات مصائبی که بر مرغداران میرود باشید ، بعید هست چنین اطهار نظر هایی .............. با افزایش ۴۰۰ درصدی نهاده و دارو و واکسن و کارگر و .... به نظر جنابعالی مرغ باید چقدر باشد ؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
تتها راه حل اساسی
این معضل کهنه دو سویه
حذف یارانه میلیاردی نهاده های دامی است که عملا به جیب
دلالان رانت خوار می رود و همان ها
هم زمان تولیدکنندگان را به خاک سیاه نشانده اند و باعث گرانی تولیدات دامی می شوند و بایستی به انتهای زنجیره
مصرف یعنی کارت یارانه غیر نقدی کمک هزینه خرید سرپرستان خانوارهاست.

یارانه نقدی
بدترین روش ممکن است و بایستی معادل ریالی میلیاردها دلاد به شکل کمک غیر نقدی کارت دیجیتال تخصیص یابد.
در سال 1389
45 هزار تومان برای هر ایرانی معادل 42 دلار بود که الان تقریبا
معادل فقط 1.5 دلار است!
نظر شما
ادامه