کد خبر: ۶۱۳۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات تخم مرغ ممنوع است، چون بار روانی آن موجب افزایش قیمت می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «کاظم خاوازی» در حاشیه مراسم روز خاک در جمع خبرنگاران، افزود: صادرات تخم مرغ ممنوع است، چون بار روانی آن موجب افزایش قیمت می‌شود و در موقعیت مناسب برای کسانی که از تنظیم بازار حمایت کردند موقعیتی برای صادرات تخم مرغ اختصاص می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که وزارت صمت می‌گوید، جهاد کشاورزی مرغ را از مرغداران تحویل نمی‌گیرد، افزود: این موضوع ساده‌ای است و فرق نمی‌کند وزارت جهاد کشاورزی و یا وزارت صمت آن را تحویل بگیرد.

خاوازی گفت: دستور ویژه داریم تا دوستان ما در وزارت جهاد تلاش کنند که مرغداری‌ها برای تحویل مرغ خود مشکلی نداشته باشند بهر حال هر دو وزارت خانه موظف هستند که مرغ را از مرغدار تحویل بگیرند، چون مرغدار برای امنیت تأمین غذایی تلاش می‌کند و همه رسانه‌ها و هر دو وزارت خانه باید دست به دست هم بدهیم که جلوی فشار دلالان به مردم را بگیریم.

نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان طیور تأمین است

وی در خصوص بازار نهاده‌ها و تلاظم بازار پروتئینی کشور گفت: در حال حاضر علی رغم همه فشارهایی که در کشور است ما نهاده‌های مورد نیاز کلیه زنجیره مرغداری‌های گوشتی و تخم گذار را تأمین کردیم و تأمین خواهیم کرد.

خاوازی افزود: ما هیچ گونه محدودیتی از لحاظ ارائه و تحویل نهاده‌های طیور برای تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در دو هفته گذشته تولیدکنندگان ما نشان دادند که پای کارند و نگران مردم هستند، به بازارهای عمده‌فروشی ورود پیدا کردند و بسیاری از مرغدارهای ما کالاهایی همچون مرغ سبز را که می‌توانستند با قیمت بالاتر عرضه کنند، با بسته بندی‌های عادی در اختیار مردم قرار دادند تا قیمت کاهش پیدا کند.

خاوازی با اشاره به کاهش قیمت مرغ در بازار گفت: قیمت مرغ از ۳۶ هزار تومان تا ۲۴ هزار تومان کاهش یافته است و ما در تلاش هستیم تا قیمت به نرخ مصوب برسد.

وی افزود: مرغ را در اختیار زنجیره‌های تولید مانند اتکا و رفاه را قرار دادیم تا از ایجاد صف جلوگیری شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه میزان تولید تخم مرغ بیشتر از نیاز کشور است و محدودیتی در تولید نداریم، بیان کرد: در حال حاضر به صورت روزانه قیمت را با حضور در میادین رصد می‌کنم و قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ بین ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است و هر شانه ۲۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
حکیم مهر عزیز بررسی فرمایید الان صادرات تخم مرغ به عراق در حال انجام هست....
نظر شما
ادامه