کد خبر: ۶۱۴۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حیوانات بی‌صاحب را دریابیم

شهرام قدحه

زنده‌گیر حیوانات

همواره به دام‌پزشکی علاقه داشتم و همین علاقه باعث شد، به‌عنوان دستیار، کنار دامپزشکان مطرح و تقریباً در تمام کلینیک‌های دامپزشکی فعالیت کنم و کار تزریق و اقدامات اولیه برای نجات حیوان بیمار و آسیب‌دیده را آموزش ببینم.

کم‌کم شروع به زنده‌گیری حیوانات بیمار کردم و آنها را به کلینیک‌ها می‌رساندم. بعد از مدتی هم این کار را به‌صورت جدی دنبال کردم و حالا اصلاً به‌عنوان زنده‌گیر فعالیت می‌کنم و اگر کسی حیوان بیمار یا گرفتارشده‌ای را در خیابان پیدا کند، می‌تواند با من تماس بگیرد. دلایل مختلفی برای اینکه با من تماس می‌گیرند وجود دارد؛ از جمله بیماری حیوان یا فرار کردن گربه خانگی. اما یکی از ناراحت‌کننده‌ترین دلایل برای زنده‌گیری که به‌خصوص برای گربه‌ها اتفاق می‌افتد، اینهاست که انسان‌ها از حضور آنها در حیاط خانه و پارکینگ ناراحت می‌شوند.

موارد زیادی بوده که از من خواسته‌اند گربه‌ای را که در حیاطشان خانه کرده و غذا می‌گیرد، بگیرم و به جای دیگری منتقل کنم، چون همسایه‌ها تهدیدشان کرده‌اند اگر به غذا دادن ادامه دهند، به آنها سم می‌دهند. خوب است در این روزهای سرد، به جای چنین رفتار نامهربانانه‌ای، اجازه دهیم آنها در محل‌های گرم ساختمان مثل پارکینگ و شوفاژخانه جاگیر شوند و غذایی هم برای آنها فراهم کنیم تا در کنارمان آسایش داشته باشند. مطمئنم خداوند هم این‌طور بیشتر ما را دوست خواهد داشت.

منبع: همشری آنلاین


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
خداوندخیرتان بدهد
نظر شما
ادامه