کد خبر: ۶۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی گیلان، آذربایجان غربی، سمنان و کرمان

 

برگزاری کارگاه آموزشی آمار حیاتی در رشت

 

کارگاه آموزشی آمار حیاتی و کاربرد آن در رشت برگزار شد.
به گزارش خبرنگار حکیم مهر در گیلان، این دوره آموزشی به همت نظام دامپزشکی گیلان و با همکاری سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، دوم تیرماه سال 1390 در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان گیلان و با شرکت 20 نفر از دامپزشکان عضو نظام دامپزشکی این استان برگزار گردید.
هدف از برگزاری این دوره آموزشی، توسعه مهارتهای فنی و تخصصی در زمینه آمار کاربردی بوده است.
این دوره با امتیاز 5 و با تدریس دکتر فرید زایری برگزار گردید.
در این کارگاه آموزشی که تدریس آن را دکتر فرید زایری بعهده داشت، مباحث آماری مطرح گردید و نحوه کار با نرم افزار اکسل و SPSS به فراگیران آموزش داده شد.
گفتنی است این دوره آموزشی 5 امتیاز بازآموزی برای شرکت‎کنندگان بهمراه داشت.

 

خبرنگار : مرتضی جلیل ن‍‍ژاد ماسوله


--------------------------------------------

 

انتصابات جدید در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی


طی احکامی که از سوی دکتر شهرام دیلمقانی مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی صادر شد، دکتر غلامرضا ملکی در سمت مسئول روابط عمومی و دکتر محمد رضا قلیزاده آذری در سمت سرپرست اداره آموزش اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی منصوب و مشغول بکار شدند و از زحمات مسئولین قبلی تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 

---------------------------------------------

 

دریافت لوح تقدیر معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان سمنان از استاندار

 

 (دریافت عکس در اندازه اصلی با کلیک از اینجا)


دکتر محمد سعیدی معاون فنی اداره کل دامپزشکی سمنان به مناسبت چهاردهمین یادواره شهید رجایی، بنا به تحقق اهداف و اولویتهای نظام اداری با استفاده از تخصص، تعهد، کاربرد مهارتهای لازم، تکریم ارباب رجوع، تقویت حضور و حسن خلق نشات گرفته از تعالیم اسلامی و کسب عنوان کارمند نمونه، لوح تقدیر از استاندار سمنان دریافت کرد.

---------------------------------------------

 

سامانه پایش بیماریهای کرم ابریشم و زنبور عسل در کرمان راه اندازی شد


رئیس اداره مبارزه با بیماریهای طیور دامپزشکی کرمان از راه اندازی سامانه پایش و مراقبت بیماریهای طیور، کرم ابریشم و زنبور در کرمان خبر داد.
الهام پور محسنی اظهار داشت: سامانه پایش و مراقبت از بیماریهای طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در اداره کل و شبکه های دامپزشکی شهرستانهای استان کرمان جهت تسریع در انجام فعالیت های مراقبتی مربوطه نصب و راه اندازی شد.
پورمحسنی اظهار داشت: این سامانه باهدف پایش، مراقبت، تجزیه و تحلیل و ارزیابی برنامه های کنترل بیماریهای پرندگان زنبور عسل و کرم ابریشم راه اندازی شده است.
وی افزود: سامانه پایش به دلیل دارا بودن قابلیتهایی همچون درج شرایط بهداشتی کلیه واحدهای پرورش طیور و زنبورستانها، صدور مجوز جوجه ریزی، ثبت گواهی های سلامت و حمل و نقل، ثبت بیماریها از اهمیت خاصی در جهت مراقبت و مبارزه با بیماری های طیور و زنبور عسل برخوردار است.
پورمحسنی در ادامه گفت: با این سامانه دسترسی به اطلاعات واحدهای پرورشی استان با سهولت بیشتر انجام و مدیریت دقیق تر در جهت رفع نواقص واحدهای پرورشی در صنعت طیور انجام می شود.
وی تصریح کرد: با ارسال گزارشات و اطلاعات ارسال شده از سطح استان به اداره مبارزه با بیماری های طیور در سازمان دامپزشکی کشور، تصمیم گری در مواقع بحرانی با سرعت بیشتری انجام می گیرد.
پورمحسنی اعلام کرد: در استان کرمان تعداد چهار مزرعه مرغ مادر با ظرفیت 200 هزار قطعه، یک مزرعه مرغ اجداد با ظرفیت 60 هزار قطعه، 14 مزرعه مرغ تخمگذار با ظرفیت یک میلیون و 93 هزار قطعه و 956 مرغداری گوشتی با ظرفیت 18 تا 20 میلیون قطعه در سال موجود است.
وی یادآور شد: کار حفظ و حراست از این سرمایه عظیم که در کل استان پراکنده است بر عهده دامپزشکی است و با راه اندازی سامانه فوق می توان بصورت مطلوبتری از این پتانسیل موجود حفاظت کرد.

 


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رستمی لیما
|
-
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
0
0
صلاحیت ایشون و مدیریتش خیلی بیشتر از این هاست.
در مجموع ایشون کار بلد تر و صالح تر از ..... است.
نظر شما
ادامه