کد خبر: ۶۱۴۸

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی مازندران، بیرجند و هندیجان

 

کارمند روشندل اداره کل دامپزشکی مازندران قرآنی به خط بریل هدیه گرفت


خانم مهیایی نفر اول حافظ قرآن کریم در بین کارکنان وزارت جهاد کشاورزی 6 جلد قرآن کریم به خط بریل دریافت نمود.

در پی انجام مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در بین کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته، کارمند روشندل خانم مهیایی شاغل در اداره کل دامپزشکی استان مازندران موفق به کسب رتبه نخست در رشته حفظ قرآن کریم گردید و طی مراسمی با حضور مدیر کل، معاونین و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل و همچنین مسئول امور مالی 6 جلد قرآن کریم به خط بریل به وی اهداء شد.

دکتر مختاری مدیر کل دامپزشکی استان مازندران هم این موفقیت را به وی تبریک گفت و برای ایشان در تمام شئون زندگی آرزوی موفقیت نمود.

 

----------------------------

 

اجرای موفق طرح شناسنامه دار کردن تخم مرغ در بیرجند


رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: با گذشت بیش از دو هفته از اجرای طرح شناسنامه دار کردن تخم مرغ تولیدی، 80 مورد بازدید بهداشتی از مراکز عرضه تخم مرغ در شهرستان بیرجند صورت گرفت.
دکتر سعید افتخاری مقدم افزود: باپیگیری این شبکه دامپزشکی و همکاری مراکز توزیع تخم مرغ و متولیان تامین تخم مرغ مصرفی شهرستان این طرح اجرایی و نتایج قابل قبولی بدست آمده است.
وی افزود: تخم مرغی که دارای مشخصات تولید کننده و تارخ تولید باشد ضمن اینکه در تامین حقوق مصرف کننده و افزایش قدرت انتخاب آنها اهمیت دارد، امکان کنترل و نظارت بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی را تسهیل می نماید .
وی خاطر نشان کرد: اجرای موفق این طرح و تثبیت آن نیازمند ادامه همکاری مراکز توزیع تخم مرغ و خوداری شهروندان از خریداری تخم مرغ فاقد مشخصات است. وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخم مرغ فاقد تاریخ تولید در مراکز عرضه مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع داده تا برخورد لازم با متخلفین صورت گیرد.

 

-----------------------------

 

مدیر شبکه دامپزشکی هندیجان خبر داد:
آغاز صادرات میگو به حوزه خلیج‌فارس


مدیر شبکه دامپزشکی هندیجان از آغاز صادرات ماهی و میگو از بندر سجافی هندیجان به حوزه خلیج‌فارس خبر داد.

مهران اکبری اظهار داشت: هندیجان به لحاظ صید و صیادی بسیار فعال و همچنین وجود استعدادهای ناب منطقه برای وسعت‌بخشی به این بخش همواره مورد توجه بوده است.
وی با اشاره به اینکه امسال بنا به فرمایش مقام عظمی ولایت، سال جهاد اقتصادی نام گرفته افزود: مردم باید با تلاش و جهاد هر چه تمام‌ در بخش‌های مختلف‌اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به این امر جامه عمل بپوشانند.
مدیر شبکه دامپزشکی هندیجان اضافه کرد: توسعه صادرات غیرنفتی با منشأ فرآورده‌های خام دامی توانسته نتایج خوبی را در زمینه صادرات برای این منطقه حاصل کند.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه با تمهیدات اندیشیده شده و تلاش‌هایی که مسئولان مرتبط شهرستان و استانی برقرار کردند به برنامه‌های بسیار قابل توجهی در زمینه صادرات ماهی و میگو به حوزه حاشیه خلیج‌فارس و دیگر نقاط جهان دست یافته‌ایم.
اکبری اشاره کرد: مطمئناً پیشرفت و گسترش وضعیت صید و صیادی، ایجاد فرصت‌های اشتغال بیشتری را برای جوانان منطقه به همراه خواهد داشت.
وی افزود: این شهرستان با توجه به اینکه یکی از قطب‌های مهم اقتصادی استان به شمار می‌رود باید بیشش پیش مورد توجه و دقت نظر مسئولان قرار گیرد.
مدیر شبکه دامپزشکی هندیجان با اشاره به فصل گرما تصریح کرد: با توجه به گرمای منطقه شهروندان باید در راستای رعایت سلامت خود و خانواده‌شان، مرغ، گوشت و ماهی سالم مصرف کرده و در خرید توجه خود را به تازگی موادغذایی معطوف کنند.
وی افزود: در این راستا با فروشندگانی که بدون مجوز قانونی و بهداشتی به کشتار دام مبادرت می‌کنند برخورد خواهیم کرد.
اکبری از شهروندان خواست که مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به این اداره اطلاع دهند.

 

 

نظر شما
ادامه