کد خبر: ۶۱۴۸۶
تعداد نظرات: ۵ نظر

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، صنعت مرغ را مانند خودروسازی مونتاژی دانست و گفت: برای تولید مرغ در کشور ۳.۵ میلیارد دلار هزینه می شود و جوجه، خوراک، مکمل ها و داروها وارداتی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «سورنا ستاری» معاون علمی - فناوری رئیس جمهور امروز در مراسم معرفی پژوهشگران نمونه بخش کشاورزی اظهار کرد: با این همه امکانات و زیرساخت ها در بخش کشاورزی وجود این تعداد بیکار در کشور پذیرفتنی نیست.

وی افزود: راه تحول درحوزه کشاورزی از مسیر دانش بنیان ها و تغییر فرهنگ می گذرد.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور ادامه داد: تجاری سازی و پژوهش های بخش کشاورزی از مسیر شرکت های بخش خصوصی می گذرد و از دولت ها و دانشگاه ها نمی توان انتظار داشت که محصول نهایی مانند واکسن از آنها بیرون بیاید.

ستاری تصریح کرد: محصول نهایی حاصل از پژوهش های انجام شده توسط شرکت های تجاری انجام خواهد شد و باید توجه داشت که بخش کشاورزی بسیار پول ساز است.

3.5  میلیارد دلار برای تولید مرغ در کشور واردات داریم

وی صنعت مرغ کشور را صنعت ممتاز مانند صنعت خودروسازی دانست  و گفت: برای تولید مرغ سالانه 3.5 میلیارد دلار واردات انجام می شود به طوریکه جوجه یک روزه و خوراک آن، داروها و مکمل های غذای مرغ همه وارداتی است.

معاون رئیس جمهور گفت: تولید مرغی که در کشور انجام می شود کمترین ارزش افزوده را برای ما دارد زیرا تولید محصولات علمی و با ارزش افزوده بالا مانند دارو و مکمل ها وارداتی است.

ستاری همچنین گفت: تغییرات در سیستم های سنتی سخت و هزینه بر است اما این اقدامات باید انجام شود؛ ما تعداد زیادی مهندس کشاورزی بیکار در کشور داریم که با استفاده از ظرفیت علمی آنها می توان به اهداف مورد نظر برسیم.

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
1
ذرت و سویا تولید بشه الباقی هیچه
دامپزشک
|
Germany
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
1
بزرگوار با این حساب و کتاب شما اکثر کشورهای دنیا تولید مرغ براشون هیچ ارزش افزوده ای نداره چون جوجه اجداد و خوراک و دارو و مکمل را وارد می کنند.مگر چند کشور دانش مرغ لاین را دارند؟ مگر چند کشور ماده اولیه دارویی و ویتامین های خالص را تولید می کنند؟ ذرت و کنجاله سویا هم بیشتر کشورهای دنیا وارد می کنند
مشکل کشور ما تولید مازاد و ناتوانی در صادرات این تولید مازاد هست
ناشناس
|
Mauritius
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
0
خوب ما از اول عهد بستیم مادر رضاعی تولیدات تاریخ گذشته و از رده خارج شده خارجی باشیم چون به مفتخوری از فروش مواد خام مثل نفت و غیره عادت کردیم! اگر هم کسی به خود جرأت بدهد و بخواهد تولیدی داشته باشد به منزله چپ نگاه کردن به وارد کنندگان گردن کلفت است، بنابراین چنان درسی به او می‌دهیم که دیگر نه او و نه کسی دیگر هوای انجام کار تولیدی به سرش نزند!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
1
پروفسور ستاري..! چرا بيكار نشسته ايد ؟؟ اگر می توانید اين مقدار سويا و ذرت وارداتي را توليد كنيد....اينكه ديگه كشاورزي است موشك هواكردن نيست....يا آدم روي كره ماه نشاندن!!! بجنبانيد خويش را و كمتر حرف بزنيد. و بيشترعمل كنيد ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
1
0
صرف اینکه مواد اولیه یک صنعت وارداتی باشد اشکال خاصی ندارد حالا چه صنعت خودرو چه مرغ. اغلب کشورهای غرب وارد کننده نفت هستند ولی در پتروشیمی قدرقدرت اند و برخی موارد صادر کنندگان نفت واردات پتروشیمی از آنها دارند.
این قطعات ریز الکترونیکی مثل رم و فلش و .... را چین می سازد و صادر می کند ولی مواد اولیه تهیه آن فلزات سنگین مثل لانتانیدها و آکتنیدها هستندکه از ایران وارد می کنند جالب این است که این فلزات در لایه هالی رویی ذغال سنگ است و ما این لایه را زباله میدانیم!
با اون قسمت فرمایش دکتر که فرمودند تغییر رویه از سنتی به صنعتی در دامپروری لازم است کاملا موافقم چون دامداری های سنتی کانونی برای پرورش انواع و اقسام پاتوژن اند غالبا فرد دامپرور اطلاعات اولیه برای دامپروری را ندارد اگر اطلاعات داشته باشد توان انجام کار راندارد . با این وامهای خود اشتغالی در روستاها که توسط کمیته امداد و .... به افراد غالبا ناتوان علمی یا جسمی داده میشه اکثرا بهره وری فوق العاده پایین است و حقوق اولیه حیوان هم رعایت نشده و صحنه های رقت باری پدید می آورد
نظر شما
ادامه