کد خبر: ۶۱۴۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران درباره ردپاهای مشاهده شده در دریاچه چیتگر، گفت: این رد پاها بیشتر شبیه به رد پای حیوانات عادی حاضر در دریاچه مثل سگ، روباه و لاک‌پشت بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از همشهری آنلاین، «جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در برنامه «یه روز تازه» شبکه پنج سیما در خصوص حضور تمساح یا سوسمار در دریاچه خلیج‌فارس بوستان چیتگر، گفت: تا به این لحظه هیچ‌یک از مباحث به صورت قطعی تائید نشده است. اطلاعات و تصاویر موجود فقط در فضای مجازی منتشر شده است و به صورت قطعی شاهد حضور تمساح یا سوسمار نبوده‌ایم.

ملکی اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی و انجام فعالیت‌های عمرانی در محدوده دریاچه خلیج‌فارس بوستان چیتگر، محدودیت‌هایی اعمال شده بود. اگرچه بعضی‌ها مدعی تعطیلی دریاچه به واسطه حضور تمساح بودند اما هیچ موضوعی به اثبات نرسیده است.

وی افزود: تا این لحظه نیروهای آتش‌نشانی و شهرداری تهران اطراف و سطح آب دریاچه را بررسی کرده‌اند و با وجود مشاهده ردپاهایی تائید نشده است که ردپاهای مشاهده شده متعلق به تمساح است. این رد پاها بیشتر شبیه به رد پای حیوانات عادی حاضر در دریاچه مثل سگ، روباه و لاک‌پشت بود. کارشناسان محیط‌زیست هم تائید نکرده‌اند که این ردپاها شبیه رد پای تمساح یا سوسمار است. به گفته کارشناسان محیط‌زیست، تهران زیستگاه این حیوان نیست و امکان زندگی در آب‌های سرد را ندارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران تأکید کرد: سازمان آتش‌نشانی به واسطه دل‌نگرانی مردم چند روزی است که در محیط این دریاچه حضور دارد. روزانه ۳ گروه کامل در حال گشت‌زنی در محیط دریاچه هستند. ۲ گروه هم به صورت سیار بر سطح دریاچه نظارت دارند. به واسطه ملاحظات، نیرویی وارد آب دریاچه نشده است. از پهپادهای شناسایی موجود زنده هم برای بررسی دقیق‌تر کمک گرفته‌ایم اما موردی که دال بر اثبات حضور موجودی شبیه تمساح یا سوسمار باشد، مشاهده نشده است.

ملکی در پایان گفت: کارشناسان دریاچه تائید کرده‌اند که حیواناتی مثل ماهی سر سوسماری، اردک‌ماهی و لاک‌پشت بزرگ وجود دارد و جای نگرانی نیست. با توجه به اثبات نشدن حضور حیوان ذکر شده، عده‌ای صحبت از متراژ این حیوان می‌کنند که ادعای صحیحی نیست. فراموش نکنیم که آتش‌نشان‌ها تخصص در این حوزه ندارند و تائید نهایی را باید کارشناسان محیط‌زیست اعلام کنند.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
0
تمساح تو سیستان و بلوچستان قربانی میگیرد اما کسی ککش نمیگزد برعکس پایتخت
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
0
روباه کجا بود قبلا که اردک ماهی بود
نظر شما
ادامه